دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز با حضور هیات رییسه این دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رییس دانشگاه تبریز در مراسم گشایش این دانشکده با اشاره به رویکرد علوم در دهه های پیشین بر انتزاع افزود: در سال های اخیر دانش ها به سمت امتزاج و ترکیب پیش می روند و ما باید با ایجاد گرایش های جدید و بین رشته ای خود را با تغییر علوم و رویکرد جامعه به آنها هماهنگ کنیم.

وی با بیان اینکه ضروری است دانشگاه ها به دانشگاه کار آفرین تبدیل شوند، گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه و قطب علمی شمالغرب کشور باید در همه عرصه های تولید علم و فناوری منطقه پیشتاز باشد و برای حصول این هدف لازم است کارهای جدید انجام گیرد که تاسیس این دانشکده نمونه ای از آنهاست.

مسوول راه اندازی و تاسیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز نیز در این آیین گفت: پس از شش سال فعالیت مستمر آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی و همچنین دانشجویان این رشته، در سال 90 مجوز تاسیس این دانشکده از وزارت علوم اخذ شد و در زمان حاضر در مجموعه مهندسی شیمی و نفت به ترتیب 203، 57 و چهار نفر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

علیقلی نیایی افزود: هم اکنون این دانشکده دارای 10 نفر هیات علمی تمام وقت، دو نفر در حال جذب و دو نفر دانشجوی بورسیه دکتری در دانشگاه های کاناداست./
 
 
انتهای پیام/

 

برچسب ها: افتتاح ، دانشکده ، مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.