گسترش دنیای مرد عنکبوتی یا پیروزی از الگوی فراگیر مارول؟

کمپانی سونی به وعده‌اش درباره‌ی گسترش دنیای فیلم‌های مرد عنکبوتی عمل کرده و با استخدام فیلمنامه‌نویسان سرشناس این روزهای هالیوود قرار است داستانی عظیم طراحی کند

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ کمپانی سونی به وعده‌اش درباره‌ی گسترش دنیای فیلم‌های مرد عنکبوتی عمل کرده و با استخدام فیلمنامه‌نویسان سرشناس این روزهای هالیوود قرار است داستانی عظیم طراحی کند تا بتواند چند فیلم از دل آن بیرون بکشد. الکس کرتزمن، روبرتو اورچی، جف پینکنر،اد سالومن ودروگودارد نویسندگانی هستند که دعوت به همکاری شده‌اند تا ساختار عظیمی برای مجموعه فیلم‌های مرد عنکبوتی و آثار مربوط به آن پایه‌ریزی کنند. طبق اعلامیه‌ی کمپانی سونی این نویسندگان قرار است با مارک وب، کارگردان مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (2012) و تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم همکاری نزدیک داشته باشند وبه داستان‌های فیلم‌های مختلف مرد عنکبوتی و آثار دیگر مربوط به دنیای این شخصیت لحنی مشترک و پیوسته بدهند.

سونی هم اعلام کرده که فیلم چهارم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 4 می 2018 اکران می‌شود.

البته این نویسندگان فقط قرار نیست روی دنباله‌های مرد عنکبوتی شگفت انگیز تمرکز کنند چون به زودی فیلم‌های مجزایی با حضور ضد قهرمان‌های کتاب‌های مصور مرد عنکبوتی هم ساخته می‌شود. کرتزمن و اورچی و سالومن به زودی نگارش فیلمنامه ونوم را شروع می‌کنند که درباره‌ی ضد قهرمان سیاهپوشی است که در سومین فیلم سه‌گانه‌ی مرد عنکبوتی ساخته‌ی سام ریمی حضور داشت و قرار است کرتزمن آن فیلم را کارگردانی کند. گودارد هم فیلمنامه‌ی شش شرور را می‌نویسد که روی ضد قهرمان‌های دنیای مرد عنکبوتی زوم می‌کند و گودارد هم دوست دارد کارگردانی آن را بر عهده بگیرد.

به نظر می‌رسد پایه‌ریزی عالم جدیدی برای یک فیلم به یکی از گرایش‌های اصلی استودیوهای فیلمسازی تبدیل شده که به طور مستقیم از دل موفقیت عظیم مارول با فیلم انتقام جویان (جاس ویدن، 2012) و خلق دنیاهای موازی برای ابر قهرمان‌های آن سر برآورده است. فیلم‌های ابر قهرمانی استودیوی مارول این ویژگی را هم دارند که حوادث و شخصیت‌هایشان با هم در ارتباط هستند و این ایده از پیوستگی وارتباط میان کتاب‌های مصور دهه‌ی شصت میلادی مارول گرفته شده است. اما مشکل مارول دراین است که امتیاز تمامی شخصیت‌های خود را به طور کامل در اختیار ندارد و کمپانی‌های صاحب آنها هم برای عقب نماندن از جریان تازه به فکر گسترش قلمروی داستانی آن شخصیت‌ها افتاده‌اند، مثلاً کمپانی فاکس به تازگی سایمن کین‌برگ نویسنده و تهیه‌‌کننده را دعوت به همکاری کرده تا دنیای مجموعه‌ای افراد ایکس را گسترش بدهد.فاکس کار شروع مجدد ماجراهای مجموعه‌ی چهار شگفت‌‌انگیز را هم در برنامه دارد اما مشخص نیست مسیر این دو مجموعه به هم بخورد. حتی کمپانی‌های برادران ارنر و دی‌سی اینترتینمنت هم به شیوه‌ی مارول روی آورده‌اند و می‌خواهند با ساخت فیلم گروه عدالت ابر قهرمانان خود را کنار هم جمع کنند. دنباله‌ی مرد پولادین هم که بتمن و واندرومن را در خود جای داده است.

نکته‌ی جالب کار سونی در ساخت فیلم شش شرور این است که روی ضد قهرمان‌های دنیای مرد عنکبوتی تمرکز کرده، هر چه باشد دنیای مرد عنکبوتی یک قهرمان دارد و او هم خود اوست اما مجموعه‌ای از شخصیت‌های مکمل رنگارنگ در کتاب‌های مصور آن دیده می‌شود.

شش شرور در قالب اصلی‌اش شامل دکتز اختاپوس، الکترو، مرد شنی، میستریو، والچرو کریون شکارچی می‌شود. اختاپوس در مرد عنکبوتی2 و مرد شنی به همراه ونوم در مرد عنکبوتی3 ظاهر شدند. در مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز2 (مارک وب،2014) هم الکترو و راینو ضد قهرمان‌های داستان هستند.

منبع:‌مجله دنیای تصویر

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.