امام جمعه مشهد گفت: دستاورد حقیقی انقلاب اسلامی احیای اسلام و ارزش‌های الهی در کشور بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی به تبیین معنا و مفهوم یوم الله پرداخت و اظهار داشت: یوم الله روزی است که در آن قدرت‌ها، نیروها و توانمندی‌های گوناگون بشری جلوه خود را از دست داده و تنها قدرت غیبی ذات مقدس پروردگار جلوه و تجلی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه «22 بهمن 1357 مصداق حقیقی یوم الله بود.» ابراز داشت: در 22 بهمن 57 تمام طراحی‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هاي قدرت‌های جهانی از جلوه افتاد و فقط قدرت ذات مقدس پروردگار تجلی یافت؛در آن روز انسان‌هایی با دست‌هایی خالی بر قدرتمندانی که تا بن دندان مسلح بودند پیروز شدند.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در طی 35 سال گذشته، تصریح کرد: آنقدر دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در این کشور فراوان و محسوس است که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود؛ کافی است نگاهی گذرا به این داشته باشید که پیش از انقلاب چه تعداد دانشگاه و دانشجو در این کشور بود و امروز چه تعداد است؟ آن روز توسعه علمی ما در چه حدی بود و امروز به چه قله‌ای رسیده است؟ آن روز سطح رفاه و آسایش مردم چگونه بود و امروز چگونه است؟

وی ادامه داد: اگرچه دستاوردهای عمرانی و رفاهی انقلاب اسلامی نسبت به دوران حکومت پهلوی قابل قیاس نیست، اما نباید انقلاب را با عیار اقدامات عمرانی و خدمات رفاهی سنجید، بلکه باید به جایگاهي که انقلاب برای دین در این کشور ایجاد نموده است توجه داشت.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: اسلام در دوران سیاه رژیم پهلوی یک زندانی محبوس در مساجد و حسینه‌ها بود، حتی در داخل حرم امام رضا(ع) اجازه تجلی اسلام را نمی‌دادند. تولیت آستان قدس در دوران رژیم پهلوی نذورات و موقوفاتی که مسلمانان نذر امام خود می‌کردند را در راه عیش و نوش مصرف و حتی پول بدهی قمار خانواده شاه را پرداخت می‌کرد. او شرایطی را ایجاد کرده بود که دیگر پولی برای گذران امور حرم مطهر باقی نمانده و آستان قدس رضوی به بانک‌ها بدهکار شده بود.

وی با اشاره به این موضوع که «انقلاب اسلامی تمام معادلات سیاسی دنیا را برهم زد.» متذکر شد: به برکت انقلاب اسلامی امروز موجی از بیداری اسلامی در منطقه به راه افتاده است و دیگر نقطه‌ای از زمین را نمی‌توان یافت که در آن شعار مردمش مرگ بر آمریکا نباشد/.

 


برچسب ها: دستاورد ، اصلی ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.