اولين دوره "مسابقه ملّي طراحي ماشين" با موضوع طراحي و ساخت خودروي الكتريكي تك سرنشين در سال 87 با حضور 13 تيم به كار خود پايان داد. دومين دوره اين مسابقات در سال 89 با حضور 37 تيم و با موضوع طراحي و ساخت خودروي الكتريكي دو نفره برگزار گرديد. در سومين دوره اين مسابقات، تغيير سيستم سوخترساني يكي از انواع خودروهاي ساخت داخل (به انتخاب شركت كنندگان) به سيستم تركيبي برقي– احتراقي (هيبريد) موضوع مسابقه قرار گرفت و با استقبال گسترده دانشجويان دانشگاههاي كشور همراه گرديد. در دور چهارم با توجه به اهميت و جايگاه موتورسيكلت در صنعت وسايل نقليه، پژوهشكده با رويكردي تازه طراحي و ساخت موتورسيكلت الكتريكي را به عنوان موضوع مهم در وضعيت كنوني كشور مد نظر قرار داده است.
موتورسيكلت هدف در اين دوره از مسابقات، يك موتورسيكلت دو سر نشين با قابليتهاي مورد نظر براي كاربري شهري است. به اين معنا كه با برق شهري شارژ ميشود؛ با يك بار شارژ كامل، 120كيلومتر را ميپيمايد و سرعت بيشينه آن نيز حداقل 50 كيلومتر بر ساعت خواهد بود.
این دوره از مسابقات با حضور 51 تیم دانشجویی از دانشگاههای سراسر کشور در دو مرحله طراحی و ساخت از مهر ماه 1391 آغاز گردید که نهایتاً با انجام آزمونهای عملی در قالب 8 آزمون حرکتی و 6 آزمون غیر حرکتی در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی در آبان ماه 92 به کار خود پایان داد.
در همین راستا مراسم اختتامیه روز پنجشنبه یکم اسفند ماه، از ساعت 13 الی 15 در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف با حضور مسئولین کشوری، صاحبان صنایع، جامعه دانشگاهی و تیمهای شرکت کننده برگزار خواهد شد.
خاطرنشان میشود در مراسم اختتامیه،
نمایشگاه علمی تخصصی با نمایش موتورسیکلتهای ساخته شده برگزار خواهد شد.
انتهای پیام