رئیس مرکز ملی مطالعات خاورمیانه در قاهره، تاکید کرد امضای قراردادهای جدید بین روسیه و مسکو می تواند آغاز عملی همکاری نظامی بین دو کشور باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد مجاهد الزیات در مصاحبه با  شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، درباره سفر همزمان وزرای امور خارجه و دفاع مصر به روسیه گفت: نیروی هوایی مصر همچنان از فناوری روسی استفاده می کند و مسکو پیشرفته ترین سامانه های پدافند هوایی در جهان را در اختیار دارد. اگر درباره فروش سامانه های اس سیصد و اس چهارصد به مصر توافق شود، همکاری نظامی بین قاهره و مسکو از سر گرفته خواهد شد و زمینه برای همکاری گسترده تر اقتصادی فراهم خواهد شد.

به ویژه که همکاری های گسترده ای بین دو کشور در زمینه گردشگری وجود دارد. شمار زیادی از گردشگران خارجی در مصر از شهروندان روسی هستند. مصر به همکاری نظامی با روسیه و استفاده از فناوریهای این کشور نیاز دارد. قاهره برای ایفای نقش در عرصه بین المللی به حمایت مسکو و همکاری گسترده اقتصادی با روسیه نیاز دارد. 

الزیات افزود: تغییری که در مصر پس از انقلاب سی ام ژوئن رخ داد، زمینه از سرگیری همکاریها بین دو کشور را فراهم کرد. به ویژه که مسکو از تغییر سیاسی در قاهره حمایت کرد، در حالی که در آن زمان مصر زیر فشار آمریکا و اتحادیه اروپا بود. دو کشور در سفر وزیر دفاع روسیه به مصر توافق کردند همکاری های نظامی را از سر بگیرند. باید یادآوری کنم که بسیاری از سلاح های مصر همچنان از سلاح های ساخت روسیه است. دو کشور درباره مسایل بین المللی مانند بحران سوریه و پرونده هسته ای ایران به رایزنی نیاز دارند. احتمال امضای قرارداد بزرگ نظامی بین دو کشور برای افزایش توان ارتش مصر وجود دارد.



انتهای پیام /
برچسب ها: قاهره ، مسکو ، مصر ، روسیه ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار