در سه سال اخیر سه هزار هکتار باغ جدید مرکبات در شهرستانهای جهرم، قیروکارزین، فسا، داراب و عمدتا ممسنی و رستم ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی فارس گفت: پارسال 419 هزار تن پرتقال ، 197 هزار تن نارنگی ، 110 هزار تن لیموترش ، 2/2 هزار تن گریپ فروت ،9 هزار تن نارنج ، 515 هزار تن لیموشیرین و 36 هزار تن سایر مرکبات در فارس تولید شده است .

شریفی افزود: پیش بینی می شود امسال پرتقال ، لیموشیرین و نارنگی حدود 10 تا 12 درصد بیش از پارسال تولید و به بازار عرضه شود .

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس هم با اشاره به اینکه فارس علاوه بر کیفیت بالا ی تولید مرکبات ، موفق به ثبت رکورد تولید لیموشیرین 135 تن در هکتار در شهرستانهای جهرم و قیر و کارزین شده است از پیگیری توسعه صنایع تبدیلی مرکبات فارس با همکاری وزارت کشاورزی خبر می دهد و می گوید بزودی اعتبار جدیدی برای ساخت سردخانه و توسعه صنایع تبدیلی فارس اختصاص می یابد.

زمانی افزود: مرکبات در فارس علاوه بر متوسط عملکرد بالا نسبت به سایر استان های مرکبات خیز کشور از شهریور تا اردیبهشت تنوع برداشت محصول دارد/.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایجاد ، باغ ، مرکبات ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.