دبیر کانون طراحان گرافیک دومین دوره جشنواره شکوفا از افتتاحیه سومین دوره بلافاصله پس از اختتامیه این دوره خبر داد و گفت: دبیرخانه این جشنواره از این پس در طول سال فعال خواهد بود.

کشتی آرای در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نقش دانشگاه تهران در دو دوره گذشته جشنواره را تنها در قالب داوری آثار دانست و اظهار داشت: در این دوره به جهت استقرار دانشگاه هنر در منطقه12 و نیز قالب هنری طراحان گرافیک جشنواره شکوفا و از سویی سهولت دسترسی مسئولان منطقه به عنوان برگزار کننده این بخش از جشنواره دانشگاه هنر به عنوان دبیرخانه کانون طراحان گرافیک جشنواره شکوفا انتخاب گردید 

وی تصریح کرد: تشخیص شهرداری منطقه 12به عنوان متولی این جشنواره در بکارگیری اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر در جهت ارائه مشاوره تخصصی به شرکت‌کنندگان در نتیجه اخذ نتایج بهتر بوده است.

دبیر کانون طراحان گرافیک جشنواره شکوفا از نقاشی دیواری، طراحی حجمی، المان شهدا، پوستر و لوگوتایپ به عنوان 5قالب انتخابی کانون طراحان گرافیک در جشنواره شکوفا امسال یاد کرد و افزود: پس از جمع‌آوری آثار ارسالی از تاریخ 20دیماه داوری آثار از سوی یک گروه 7نفره از اعضای دانشگاه هنر آغاز که در مرحله اول از میان 5هزار اثر ارسال شده 1200اثر انتخاب و در نهایت داوری آثار در دومین مرحله منتهی به انتخاب 80اثر گردید و از میان این آثار نیز 15اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب خواهد شد.

کشتی آرای در ادامه اظهار داشت: قطعاً آثار ارسال شده نسبت به دوره پیش از کیفیت بیشتری برخوردار بوده اما به جهت اطلاع‌رسانی کمتر تعداد آثار دریافتی کاهش یافته است.

وی یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال نسبت به سال گذشته را عدم تعطیلی دبیرخانه پس از اختتامیه آن دانست و افزود: این امر سبب ارتباط بیشتر محلات و مناطق با دبیرخانه شده ضمن اینکه ارائه آموزش‌های بیشتر در جهت پررنگ نمودن نقاط قوت و بهبود بخشیدن ضعف‌ها و نیز ارائه آموزش‌های یکسان به محلات از دیگر رویکردهاییست که در برگزاری جشنواره سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.
دبیر کانون طراحان گرافیک جشنواره شکوفا با یادآوری اینکه این آموزش‌ها از سوی اساتید دانشگاه هنر صورت پذیرفته و در دوره آینده نیز تداوم خواهد یافت تصریح کرد: قطعاً تمامی مواردی را که دانشجویان در طول 8ترم از آن برخوردار می‌گردند را نمی‌توان در مدت محدود به افراد محلات آموزش داد اما تمام تلاش دبیرخانه در ارائه مهمترین نکات در جهت رفع مشکلات افراد شرکت‌کننده است.
کشتی آرای ادامه داد: آنچه امسال مورد تأیید قرار گرفته شناخت صحیح شرکت‌کنندگان از محله خود و شناساندن آن به سایران شهروندان بوده است ضمن اینکه جشنواره سال گذشته در قالب طراحی حروف، نقاش خط، بسم الله، اسماء‌الحسنی، جلد کتاب، پوسترو مبلمان شهری بوده است که در این دوره طراحی مبلمان شهری به طراحی حجمی و المان شهدا تغییر یافت.

وی از کاربردی نمودن آثار ارسالی و استفاده از آن در محلات به عنوان یکی دیگر از تفاوت‌های جشنواره امسال یاد کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال لوگوهایی که طراحی شده از سوی شرکت‌کنندگان قابل استفاده در سرای محلات بوده و یا از پوسترهای طراحی شده نیز می‌توان در مناسبت‌های مختلف در جهت معرفی محلات و منطقه به سایر افراد استفاده نمود ضمن آنکه نمادهای حجمی و المان‌های شهدا نیز از قابلیت استفاده در طراحی‌های فضاهای شهری برخوردار هستند.

دبیر کانون طراحان گرافیک جشنواره شکوفا به نقاشی دیواری ارسال شده از سوی افراد اشاره کرد و افزود: این آثار از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران قابلیت کاربردی یافته و می‌تواند جهت پوشاندن فضاهای محلاتی که از سیمای بصری نامناسبی برخوردار بوده استفاده گردد.

کشتی آرای در پایان با اشاره به برگزاری این جشنواره در قالب محلات خاطرنشان کرد: امیدواریم افرادی که در این زمینه فعالیت نموده‌اند مورد توجه مسئولان شهری قرار گرفته و از ظرفیت خود محلات در جهت طراحی فضاهای شهری آنان استفاده گردد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سومین ، دوره ، جشنواره ، شکوفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار