سخنگوی دولت گفت: دکتر روحانی در جلسه امروز مراتب قدردانی خود را نسبت به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر نوبخت" سخنگوی هیئت دولت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در جلسه هیئت وزیران گزارش امیدبخش و کاملی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در شهرهای مختلف ارائه شد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه اغلب وزرا در راهپیمایی 22 بهمن شهرهای مختلف کشور حضور داشتند گزارش جامعی را در جلسه امروز به رئیس‌جمهور ارائه دادند.
 
نوبخت اظهار داشت: دکتر روحانی در جلسه امروز مراتب قدردانی خود را نسبت به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اعلام کرد.
 
سخنگوی دولت با اشاره به این که حضور در راهپیمایی 22 بهمن پس از 24خرداد حماسه بزرگ دیگری بود، تصریح کرد: آن چه دیروز رخ داد در راستای مطالبه و انتظار مقام معظم رهبری بود، این موضوع به طور حتم سبب خواهد شد که نمایندگان ما در مذاکرات هسته‌ای با فراغ بال و قدرت بیشتری حضور داشته باشند.
 
نوبخت با بیان این که دولت در کنار حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی نیز توجه دارد، افزود: اقتصاد ایران در سال 93 از رکود خارج خواهد شد و ما شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی براینکه پس از سخنان رئیس‌جمهور در اجلاس داووس چه گروه‌هایی برای حضور در بخش‌های تجاری ایران درخواست کردند؟ اظهار داشت: در حال حاضر درخواست‌های زیادی مطرح بوده است و به طور حتم در آینده قراردادهایی بسته خواهد شد.

وی درباره ارائه گزارش دولتمردان مبنی بر دستورالعمل رئیس‌جمهور درباره ویژه‌خواران اظهار داشت: درباره این موضوع مواردی تصمیم‌گیری شده و از سوی معاون اول به رئیس‌جمهور ارجاع شده است که به زودی بنده درباره آن صحبت خواهم کرد.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اجرای فاز دوم هدفمندکردن یارانه‌ها گفت: جمعی از نمایندگان و دولت مصمم هستند که فاز دوم این هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کنند و در سایه وفاق و توافق در این زمینه پیش روند لذا امیدواریم تا هفته آینده بتوانیم تبصره 21 را اجرایی کنیم.

نوبخت درباره ارائه گزارش دولت مبنی بر دستگیری چند نفر در راهپیمایی 22 بهمن دیروز اظهار داشت: به طور حتم دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مامور به اجرای نظم در راهپیمایی‌ها هستند اما باید بگویم که گزارشی هم در این باره در جلسه امروز هیئت دولت مطرح نشد.

وی با بیان اینکه یک پارچگی و انسجام مردم در راهپیمایی 22 بهمن مهم‌ترین موضوع این راهپیمایی بود، تصریح کرد: به طور حتم یکپارچگی در این راهپیمایی به معنای عدم توجه به تنوع سیاسی نیست.

نوبخت افزود: بین اصلاح‌طلبان و اصولگراها تفاوت‌هایی وجود دارد اما شاهد بودیم که رئیس‌جمهور از همه جریان‌‌ها در راستای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت به عمل آوردند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تمامی جریان‌های سیاسی به طور حتم حول محور منافع ملی می‌توانند با هم همکاری کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره انتشار اوراق مشارکت از سوی دولت به مانند گذشته در راستای مهار تورم اظهار داشت: سیاست‌هایی که دولت یازدهم در راستای مهار تورم در پیش گرفته است علمی است و باید گفت ریشه در اندیشه‌های اقتصادی دارد.

وی افزود: ما شاهد بودیم که در طی چند ماه گذشته پس از روی کار آمدن دولت یازدهم نرخ تورم کاهش پیدا کرده است به شکلی که این نرخ نرخ تورم نقطه به نقطه و منتهی به دوازده ماه تغییر پیدا کرده است.

نوبخت با بیان اینکه مبالغ دولت در بودجه از طریق درآمدهای مالیاتی، دارایی‌های سرمایه‌ای از جمله فروش نفت و واگذاری‌های دارایی‌های مالی تامین می‌شود، گفت: آنچه ما در بودجه 93 پیشنهاد کرده‌ایم نسبت به بودجه 92 متفاوت است و اگرچه اوراق مشارکت ارائه شده از سوی دولت فروش نداشت اما پیمانکاران توانستند از آنها استفاده کنند.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره عدم ارائه برخی از اقلام در سبد کالا اظهار داشت: وزیر کار در یک همکاری مشترک با سازمان "سمت" در جریان توزیع سبد کالا است و تا به امروز گزارشی درباره عدم ارائه برخی از این اقلام در سبد کالایی به مردم به ما ارائه نشده است.

وی درباره همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران اظهار داشت: وزارت کار و تعاون اجتماعی پیگیری این موضوع را برعهده دارد.

نوبخت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی گفت: از آنجا که این استان از نظر موقعیتی بسیار حساس است ما در حال بررسی گزینه معرفی شده وزارت کشور به هیئت دولت هستیم لذا به طور حتم با تاخیری که صورت گرفته است در صدد خواهیم بود گزینه‌ای را معرفی کنیم که مردم از آن رضایت داشته باشند.

سخنگوی دولت درباره جابه جایی نهاوندیان و نعمت‌زاده اظهار داشت: این گونه اخبارها به مانند اخبارهای گذشته صحت ندارد.

وی درباره پیگیری وضعیت دانشجویان خارج از کشور از سوی دولت گفت: در حال حاضر گزارشی را در این باره در دولت نداشته‌ایم اما دولت مصمم است تسهیلات لازم را در حد مقدور برای این دانشجویان فراهم کند.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده تصریح کرد: برای دولت تامین سلامت نیروها و امنیت تمام نقاط کشور از اهمیت خاصی برخوردار است به همین دلیل ما امیدواریم از جنبه‌های مختلف در راستای کنترل مرزها وارد عمل شویم.

وی افزود: در حال حاضر دولت با تمام جدیت پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده است تا آنها را به سلامت پیدا کند.

سخنگوی دولت درباره افزایش قیمت بنزین تا آخر امسال اظهار داشت: درباره این موضوع منتظر تصویب تبصره 21 و اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها هستیم.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره تشکیل وزارت ازدواج و طلاق که از سوی یک نماینده مجلس تشکیل شده است تا به امروز موضوعی در اینباره در هیئت وزیران مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات آیت‌الله مصباح‌یزدی مبنی بر دروغ‌گویی دولت یازدهم گفت: دکتر روحانی در سخنان خود در میان دانشگاهیان هیچ موقع به این موضوع اشاره نداشت که منتقدان دولت بی سوادند بلکه وی از جامعه دانشگاهی دعوت کرد تا از دادن نامه‌های موردی خودداری کرده و حضور فعالی را در عرصه اجتماع داشته باشند.

نوبخت تصریح کرد: ما باید از افراد صاحب دانش در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم زیرا در غیر این صورت کسانی که از سواد کافی برخوردار نیستند فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان در راستای حضور در عرصه‌های مختلف جامعه بسیار صریح بود، اظهار داشت: وی در مصاحبه با رسانه ملی نیز صراحتا اعلام کرد که دولت نقد را می‌پذیرد و صادقانه با مردم صحبت می‌کند چنانکه شاهد بودیم در باب نحوه توزیع سبد کالا رئیس‌جمهور از مردم عذرخواهی کرد.

نوبخت با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از رسانه‌ها رضایتمندی‌ها را منعکس نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: ما به دفعات اعلام کردیم که بانک جامعی درباره اطلاعات افراد وجود ندارد اما دولت راستگویان خودش را موظف می‌داند با مردم به صورت شفاف و صریح صحبت کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: راهپیمایی ، تشکر ، خرداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۱:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
از رییس جمهور عزیز حمایت باید شود همان طور که رهبر عزیز فرمودند.
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۵:۱۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
انشالا سیاست های علمی دولت بتونه عملی هم بشه
آخرین اخبار