معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از نظر توانمندی نیروی انسانی و علمی در بسیاری از قسمت با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت داریم.

دکتر سید بصیر هاشمی مدیر گروه گوش حلق بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی با حضور متخصصین از نظر بین الملی با هدف تبادل اطلاعات علمی یک ضرورت است گفت: در چنین کنگره‌هایی متخصصین خارجی با سطح علمی و محیط کار ما آشنا شده و اساتید داخلی با متخصصین خارجی آشنا می‌شوند. 

وی با اشاره به جایگاه شیراز از نظر علمی و دانشگاهی و نیز موقعیت شهری که آوازه جهانی دارد اظهار کرد: خوشبختانه از نظر علمی و ارتباطهای جهانی توانمندی‌های زیادی داریم که انتشار تولیدات و مقالات علمی همت همکاران و گروههای پزشکی رشته‌های مختلف موید این پیشرفت‌ها می‌باشد. 

این متخصص گوش حلق و بینی با تاکید به اینکه همکاران پزشکی کشورمان به ویژه حوزه علوم بالینی حرفهای بسیاری برای گفتن دارند یادآور شد: از نظر توانمندی نیروی انسانی و علمی در بسیاری از قسمت با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت داریم. 

وی تجهیزات را ازجمله مشکلات حوزه پزشکی کشورمان دانست که به دلیل تحریم‌ها ایجاد شده‌اند و گفت: خوشبختانه با پیشرفتهای عرصه پزشکی امروزه اعزام بیمار به خارج از کشور بسیار محدود بوده و بیشتر کارهای بیماران از جمله اعمال جراحی سخت و درمانهای پیشرفته در سخت‌ترین شرایط توسط متخصصان داخلی و در داخل کشورمان انجام می‌شود. 

دکتر هاشمی اظهار کرد: هر چند در عرصه تجهیزات نیز برنامه ریزی‌هایی برای ساخت داخلی درحال شکل گیری است و خوشبختانه در حال عبور از مراحل سخت هستیم و آینده را بسیار امیدوار کننده می‌بینیم. 

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم که همه مشکلات خیلی زود برطرف شوند تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت و برنامه ریری هاس انجام شده در این حوزه، بخشی از مشکلات در حال برطرف شدن هستند که حل مشکلات دارویی از جمله این موارد است که امیدواریم مسائل مربوط به تجهیزات نیز با قولهای مساعد مسئولین وزارت خانه در آینده کاهش یابد. 

وی با بیان اینکه رشته گوش حلق و بینی طی ۱۰ -۱۵ سال اخیر رشد زیادی داشته است یادآور شد: در حال حاضر بخش‌های مختلف رشته گوش حلق و بینی از جمله کاشت حلزون، اعمال جراحی مختلف، اعمال سروگردن، پیشرفتهای قابل توجهی داشته‌ایم. 

دکتر هاشمی ورود رشته‌های جدید به عرصه آموزش دانشگاه‌ها را از دیگر پیشرفتهای این عرصه خواند و خاطرنشان کرد: دانشجویان امروز با بهره‌مندی از تجربیات اساتید این حوزه، متخصصین خوبی برای آینده هستند که امیدواریم مراحل پیشرفت به همین صورت طی شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار