نخست وزیر تونس هفته آینده با رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار و گفتگو می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اماراتی البیان، "مهدی جمعه" نخست وزیر تونس علاوه بر اوباما با "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا و برخی دیگر از مسئولان آمریکایی دیدار و مذاکره خواهد کرد. 

"حکیم بن حموده" وزیر اقتصاد و دارایی تونس در این سفر ، نخست وزیر این کشور را همراهی می‌کند. 

گفتنی است، باراک اوباما در آغاز ماه جاری میلادی از طریق تماس تلفنی به "مهدی جمعه" به مناسبت انتخابش به نخست وزیری تونس ، تبریک گفت و وی را به دیدار از آمریکا دعوت کرد.

این در حالیست که  وزیر دفاع آمریکا چاک هیگل نیز در تماسی تلفنی با همتای تونسی خود "غازی الجریبی" موفقیت اخیر این کشور در "مبارزه با تروریسم" را تبریک گفت و بر اهمیت حمایت و پشتیبانی ایالات متحده از تونس در خلال مرحله انتقالی تأکید کرد.

"جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت : وزیر دفاع آمریکا چاک هیگل در این تماس از پایبندی واشنگتن به ادامه روابط مستحکم نظامی بین دو کشور سخن گفت .

طبق اعلام سخنگوی رسمی وزرات دفاع تونس سرهنگ " توفیق الرحمونی" ناوچه آمریکایی "یو اس اس رود" شنبه گذشته در بندر "حلق الوادی" در ناحیه شمالی پایتخت تونس پهلو گرفت که حامل 200 افسر و سرباز آمریکایی بود.

الرحمونی گفت : این مسأله بخشی از مبادلات نظامی بین دونیروی دریایی تونس و آمریکا می‌باشد بطوریکه عملیات‌های آموزشی مشترکی در رابطه با نظارت و بازرسی کشتی ها دریایی انجام می‌پذیرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار