معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با تایید این موضوع که در روزهای سرد گزارش های بیشتری از شکار غیرمجاز دریافت می شود، از مردم و شکارچیان خواست در روزهای سرد سال بیشتر مواظب گونه های جانوری باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس کاظم علیزاده معتقد است افرادی که در روزهای سرد و برفی اقدام به شکار جانوارن می کنند شکارچی واقعی نیستند و شکارچیان واقعی نسبت به محیط زیست و حیات وحش حساس هستند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه پرندگان و جانوران را سرمایه های ملی همه مردم دانست و تاکید کرد: محیط زیست شکار درست و در فصول تعیین شده را منع نکرده است و توقع می رود افراد در زمان های حساس از شکار خودداری نمایند.
علیزاده انواع پرنده از جمله کبوتر و سار و همچنین کـَل و بز را از مهمترین گونه هایی دانست که در این روزها بیشتر شکار می شوند.
وی افزود: این گونه ها معمولا در روزهای سرد برای اینکه به غذا دسترسی پیدا کنند از مناطق مرتفع کوه به دامنه ها می آیند و متاسفانه شکار می شوند.
به گفته این مسئول در روزهای سرد در مناطقی که حساسیت بیشتری دارند گشت های بیشتری در نظر گرفته می شود و از شیوه های مختلف نیز به مردم خصوصا مردم روستاها اطلاع رسانی می شود./ش

برچسب ها: روزهای ، سرد ، تفنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.