هماهنگ کننده پيمانکاران طرح و توسعه ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته‌ (سبا) فولادمبارکه اصفهان از پيشرفت 52 درصدي طرح هاي‌ توسعه در این ناحيه خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، احمدرضا معظم هدف از اجراي اين طرح‌ها در ناحيه سبا را افزایش ظرفیت تولید ورق گرم نورد شده از 700 هزارتن به حداقل یک میلیون و 600 هزارتن در سال و تولید 1.7 میلیون تن فولاد مذاب ذکر کرد.

وی افزود: پيشرفت اجراي طرح‌ توسعه در ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا به 52 درصد رسيد تا در اين راستا علاوه بر بومي‌سازي بيش از 85 درصد تجهيزات موردنياز اجراي طرح‌هاي توسعه در اين ناحيه و اشتغال‌زايي براي جوانان اين مرزو بوم، از خروج مقادير قابل توجهي ارز از کشور جلوگيري شود و در نهايت گام بلند ديگري براي افزايش توانمندي هاي کشور در عرصه صنعت فولاد برداشته شد.

هماهنگ کننده پيمانکاران طرح و توسعه ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا فولادمبارکه اصفهان با بيان اينکه براساس پیش بینی انجام شده بهره‌برداري از اين طرح در زمستان سال 93 محقق خواهد شد، افزود: ساير تجهیزات نيز ثبت سفارش شده است و تا پایان بهار 93 به شرکت حمل خواهد شد.

احمدرضا معظم درخصوص پيشرفت اين طرح در قسمتهاي مختلف گفت: در بخش فولادسازی به 60.73 درصد، ریخته گری به 51.81 درصد، کوره تونلی و نورد 45.22 درصد و در بخش آبرسانی و سامانه های جانبی به پيشرفت 47.41 درصدي رسيده‌ايم.

وي وزن کلی ساخت تجهیزات و اسکلت فلزی این طرح را حدود 25 هزارتن اعلام کرد و با تاکيد بر اين مطلب که بيش از 85 درصد اين تجهيزات ساخت داخل می‌باشد‌ تصريح کرد: کلیه تجهیزات ساخت داخل ثبت سفارش شده است و در حال ساخت درکارگاه های مختلف در سطح استان و یا کشور می باشد و تاکنون 7600 تن از اسکلت فلزي و تجهیزات به شرکت حمل شده است.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.