آموزش و تمرین آمادگی در برابر زلزله در مناطق 22 گانه شهر تهران

شهروندان ساکن محلات مختلف در مناطق22گانه شهر تهران با شرکت در کلاس‌های آموزش مدیریت بحران ضمن آشنایی با روش‌های امداد و نجات با نحوه شناسایی نقاط بحران زا در محیط زندگی خود آشنا شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در این کلاس‌های آموزشی داوطلبان ضمن آشنایی با خودامدادی و دگرامدادی، روش‌های پناه‌گیری صحیح، تخلیه امن و اسکان اضطراری را فرا گرفتند و با شرکت در کلاس‌های امداد‌و‌نجات،‌ مبانی‌کمک‌های‌ اولیه، اطفای حریق،روانشناسی بحران و نحوه برپایی چادرهای اسکان اضطراری را فرا گرفتند.

 آموزش کمک‌های اولیه و مدیریت بحران در کارخانه تفلون ترنج و دبستان شهید حبیب پور در منطقه20 ، برگزاری مانور تخلیه اضطراری در شهرداری ناحیه 3 در کنار آموزش مبانی مدیریت بحران در مدارس شهید بهشتی و ارشاد و برگزاری نشست فصلی در ناحیه 2 منطقه18 بخشی از کلاس‌های برگزار شده را تشکیل می‌دهد.

همچنین برگزاری جلسه فصلی مدیریت بحران افسریه شمالی، اجرای مانور اسکان اضطراری در مجتمع خدماتی و بهزیستی شبیر، آموزش کمک‌های اولیه به گروه دوام محله هاشم آباد، تدریس مبانی بحران در بلوک 127 شهرک شهید بروجردی و تمرین کمک‌های اولیه در محله مظاهری بخشی از برنامه‌های آموزشی برگزار شده در منطقه15 را تشکیل می‌دهد.

بنابراین گزارش ، برقراری ایمنی تردد در مسیر فرودگاه مهرآباد در منطقه9، آموزش همگانی اطفای حریق در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آموزش بهداشت محیط در منطقه 16 به همراه برگزاری مانورهای پناه‌گیری و تخلیه امن در بیمارستان آزادی و مدرسه شاهد هاجر در کنار آموزش همگانی در ساختمان‌های مریم و بنفشه، برگزاری جلسه فصلی در محله هفت چنار و آموزش در ساختمان  آفتاب و محله کارون شمالی در منطقه10 بخش دیگری از برنامه های اجرا شده در سطح محلات مختلف شهر تهران است.

بنابراین گزارش، در مانور دیگری که در قالب اجرای تمرین آمادگی در برابر زلزله در منطقه 8 برگزار شد،دو گروه امدادرسان پس از تعیین وظایف و تقسیم بندی کارها ، با ایمن سازی محل خطر به جستجو و تخلیه مجروحان فرضی پرداخته و آنها را به مکان امن انتقال دادند.

در این برنامه روش‌های آتل بندی ، پانسمان ، استفاده از بک برد و برانکارد و تریاژ  از سوی شهروندان و نیروهای امدادی تمرین شد.

همچنین در برنامه فراخوانی که با حضور گروه‌های دوام محلات 20 گانه در پایگاه ویژه پشتیبانی و مدیریت بحران منطقه 4 برگزار شد، داوطلبان به تمرین  نحوه تحویل گرفتن تجهیزات از انبار  در مواقع اضطراری و استفاده از آنها در حوادث احتمالی پرداختند.

محمد علی فیاض دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه با بیان این مطلب افزود: این ستاد بدون اطلاع قبلی و بطور سرزده تعدادی از اعضای داوطلبان واکنش اضطراری محلات 20 گانه را فراخوان نموده و پس از جمع شدن اعضا در پایگاه ویژه، حاضران نحوه تحویل گرفتن تجهیزات امداد و نجات از جمله شلترباکس و برانکارد از انبار و همچنین اعزام به محل حادثه فرضی را تمرین کردند.
در جریان این گردهمایی داوطلبان با نحوه کارکرد تعدادی از تجهیزات امداد و نجات پایگاه ویژه آشنا شدند و  نحوه اطفای حریق توسط کارشناسان ایستگاه 57 منطقه 3 آتش نشانی به حاضران آموزش داده شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار