ساخت آرکیو170 ایرانی را از دستاوردهای کوچک شکار پهپاد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد؛ هیجدهمین همایش سراسری بیداری دانشجویی و استحکام ساخت درونی نظام با حضور فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه یزد برگزار شد

سردارامی علی حاجی زاده در این همایش گفت : ساخت آرکیو170 ایرانی را از دستاوردهای کوچک شکار پهپاد امیدواریم هرچه زودتر شاهد پرواز آرکیو ایرانی با جاذبه های مختلف باشیم

سردار امیرعلی حاجی زاده در این همایش با بیان اینکه ایران به پشتوانه 300وی  افزود: نیازی نیست در مانور پهپاد های روی خلیج فارس پنهان کاری صورت بگیرد چراکه باید امریکا آن ها را ببینند و بدانند در جایی که وایستادند منطقه ایران است و مطمئناً از آن دفاع می کنیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای کارهای بزرگ حرکت جهادی نیاز است عنوانکرد: امروز سرعت فناوری چندین برابر رشد جهانی است و جوانان ما اگر متوجه باشند که گرگ آن ها را تعقیب می کند، سرعت بیشتری می گیرند و به پیچیده ترین کارها فائق می آیند و اگر در این کار هزینه ای هم می شود برای کسب تجربه بیشتر است

. وی با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو و تهدیدات دشمنان در خصوص گزینه های نظامی ادامه داد: برای مسئولین بهترین توصیه ها، کلام رهبر معظم انقلاب است و اگر آن را سرلوحه کار خود قرار دهند کفایت می کند و تنها کاری که می توان کرد این است که خیال آن ها را از نظر دفاعی و نظامی راحت کنیم تا محکم در مقابل افراد روبروی خود بایستند و سوزن امتیاز دشمن ندهند

. مسئولین در برابر لبخند دشمن قهقهه نزنند

سردار حاجی زاده با بیان اینکه مذاکره به معنای تن دادن به خواسته های آمریکا نیست تصریح کرد: مسئولین دیپلماسی باید پشت میز مذاکره متوجه باشند که در مقابل دشمن نشسته اند و در برابر لبخند دشمن قهقهه نزنند بلکه به فکر امتیاز گرفتن از دشمن باشند.

نمونه اولیه آر کیو 170 ایرانی با جاذبه های مختلف در دست ساخت

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در خصوص مهندسی معکوس بر روی آر کیو170 گفت: این پهپاد از پیشرفته ترین و به روز ترین ابزار جاسوسی امریکا بود که فضل و عنایت الهی آن را به زمین نشاند و مهندسی معکوسی از همان روزهای اول بر روی این پهپاد شروع شد.

وی ساخت آرکیو170 ایرانی را از دستاوردهای کوچک شکار پهپاد آمریکایی دانست و گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد پرواز آرکیو ایرانی با جاذبه های مختلف باشیم.

سردار حاجی زاده خاطرنشان کرد: ایران امروزه در ساخت رادار به خود کفایی رسیده و جزء صادرکنندگان رادار است.

اظهار کرد: مسئله استحکام ساخت درونی نظام، بی‌اعتمادی به دشمنان و قبول نداشتن صداقت آن‌ها مطلبی بوده که مقام معظم رهبری مدتی است بیان می‌کنند.

سردار حاجی‌زاده گفت: این مسئله برای کشور ما مسئله‌ای کلیدی است، ما برای اینکه هم خودمان خوب توجیه شویم و هم مصادیقی برای دیگران داشته باشیم، خوب است به تجربه دیگران و هم به مسائل اتفاق افتاده در کشورمان رجوع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تا الان موردی نداشتیم که آمریکایی‌ها در مسئله اختلافی با یک کشوری توافق کرده و به توافق عمل کنند، مثال این موضوع کشور لیبی است، اختلاف آمریکا و لیبی بسیار کمتر از ما بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این موارد در لیبی بیشتر در ارتباط با اقدام‌های نظامی و یا بعضا انرژی هسته‌ای بود، در مقابل هم لیبی خواست خروج از تحریم‌ها را داشت، لیبی پهناورتر از ایران و متکی به نفت بود و به دلیل تحریم با مشکل زیادی برخورده کرده بودند به همین دلیل خواست خروج از تحریم را داشتند.

سردار حاجی زاده افزود: قرار بود لیبی از تحریم خارج شود و در مقابل تمام انرژی هسته‌ای را واگذار کرده و موشک‌های بالستیک را از لیبی خارج کنند که البته لیبی هم تمام خواسته‌های آمریکا را انجام داد، بعد از مدتی دوباره به لیبی گفته شد که باید بیشتر از این همکاری کنید، حتی نیروهای امنیتی لیبی را تحویل آمریکا دهید و لیبی هم این کار را کرد اما در ارتباط با خروج از تحریم لیبی و رای گیری در این رابطه، آمریکا رای ممتنع داد.

وی با اشاره به اینکه اختلاف ما با آمریکا اختلاف راهبردی و اختلاف لیبی اختلاف کاربردی و در یک سری موارد خاص بوده است، عنوان کرد: بعد از انقلاب لیبی آمریکا 280 موشک به سمت لیبی شلیک کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع در ارتباط با کره‌شمالی هم به همین صورت اتفاق افتاد و با وجود اختلاف کم و موردی کره با آمریکا، باز هم آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، البته نمونه این موارد در ارتباط با ایران هم بسیار زیاد بوده است، در زمینه افغانستان ما برای حل معضل این کشور به آمریکا کمک کردیم اما همان زمان ما را محور شرارت مطرح کردند.

وی افزود: در ارتباط با عراق هم این اتفاق افتاد و ایران دوباره برای حل مشکلات منطقه به آمریکا کمک کرد اما آن‌ها نیروهای ما را در عراق دستگیر کردند.

هر قدم به سمت آمریکا برویم آن‌ها بیشتر تهاجم می‌کنند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هر موقع ما یک قدم به سمت آمریکا رفتیم، آن‌ها دشمنی‌شان را با ما بیشتر کردند، در همین مدت 5 ماهه، ما هفت بار تهدید نظامی شدیم، این نشان می‌دهد که ما هر موقع تکیه به آن‌ها کردیم و خواستیم از آن‌ها امتیازی بگیریم و به سمت آن‌ها برویم، آن‌ها به ما تهاجم کردند.

سردار حاجی‌زاده افزود: از روز اول جنگ به این طرف هرچه که گذشته تجربه و توانمندی ما زیادتر شده و هر روز یک دستاورد جدیدی داشته و داریم،‌ در دوره بوش، که واقعا هم آ‌ن‌ها در اوج قدرت بودند و هم وضعیت ما مثل امروز نبود، آن‌ها جرات نمی‌کردند به ما حمله کنند چه برسد به اینکه الان جرات کنند به ما حمله کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها این امید بد را در ارتباط با ما پیدا کرده‌‌اند که تحریم‌ها و مشکلات بر ما اثر گذاشته و ما ضعیف شده‌ایم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: واقعیت این نیست، قوای نظامی ما و ملت ما، همه و همه پای کار هستند و از انقلاب دفاع می‌کنند، مگر ما می‌توانیم این انقلاب که ثمره خون صدها هزار شهید است را حمایت نکنیم و آن‌ها بتوانند انقلاب را با مشکل مواجه کنند.
وی اضافه کرد: ما در بخشی که خیلی سخت و پیچیده بود و معضل وابستگی داشتیم، توانستیم تولید قدرت را با تکیه بر توانایی‌های داخلی کشور انجام دهیم و به استحکام داخلی دست پیدا کنیم.

سردار حاجی‌زاده با طرح این سئوال که چطور ما در بحث اقتصادی نتوانستیم این استحکام را ایجاد کنیم، گفت: جواب این موضوع خیلی ساده است‌، ما در این موضوع اراده کامل نداشتیم، اگر تکیه به توانایی‌های داخلی شده بود، همان مهندسان و جوانانی که در پهباد و موشک و هزاران مورد دیگر ما را خودکفا کردند، مثل دیگر جوانان هستند که می‌توانند ما را در اقتصاد و موارد از این قبیل با کار جهادی خود کفا کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این موارد را حضرت آقا از گذشته در بحث استحکام درونی مطرح کردند اما چون در بخش دفاع باور وجود داشت و افراد از جنس شهید تهرانی‌مقدم‌ها بودند، ما خودکفا شدیم،‌ در سال 57 ما 50 هزار خارجی در اداره امور ایران داشتیم، در آن زمان ما انقلاب کردیم، تحریم شدیم و وابستگی مالی ما کم شد و به ما هم کمک نکردند.

وی عنوان کرد: مصر در آن دوران همطراز ما بود و بعد از انقلاب نه تنها آن‌ها را تحریم نکردند بلکه میلیاردها دلار به آنها کمک کردند اما الان ما را با آن‌ها مقایسه کنید و ببینید چه وضعیتی دارد.

امروز تجهیزات فوق پیشرفته نظامی در داخل کشور تولید می‌شود

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: در زمان جنگ هم سپاه ما هیچ چیزی در اختیار نداشت و با تجهیزات و عدوات غنیمتی عراق خودمان را تجهیز کردیم، درحالی که امروز ما میبینیم در بخش دفاع هزاران قلم کالا و تجهیزات فوق پشرفته در داخل کشور تولید می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: الان موشک خلیج‌فارس ضد ناو، ناو جماران، هواپیماهای پهباد، تولید تانک، توپ، و غیره مواردی از این هزاران مورد است که در ایران و توسط کارشناسان داخلی ایجاد شدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌افزود: در آن زمان ما برای خرید هفت رادار با یکی از کشورها قرارداد بستیم اما این رادار‌ها را به ما ندادند و بچه‌های ما فقط با همان بازدید و تصاویری که گرفته بودند، این رادارها را در داخل کشور تولید کردند، همچنین پهباد را هم کشوری به ایران نداده است، الان کشوری چون روسیه با تمام قدرتش  پهباد ندارد اما با همین غنیمت‌هایی که گرفتیم ساختیم و الان به یک قدرت در این زمینه تبدیل شده‌ایم.

وی بیان کرد: امروز کشورهای پیشرفته جهان با توجه به عدم توانایی در ساخت این پهباد‌ها، به سراغ ایران می‌آیند تا از ایران بتوانند خریداری کنند.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: ما زمانی که می‌خواستیم موشک‌ها را در ایران تولید کنیم، به هر قطعه‌اش که دست می‌زدیم، می‌دیدیم زیرساخت‌های آن در ایران وجود ندارد، درحالی که رزمندگان عرصه علمی ما، این جهادگران با تمام سختی‌ها ایستادگی کردند و نتیجه هم گرفتند و ما خودکفا شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث هسته‌ای هم این استحکام درونی ایجاد شده که آن‌ها می‌گویند اگر ما می‌توانستیم پیچ و مهره انرژی هسته‌ای ایران را از هم باز می‌کردیم، تاکید کرد: این خواسته مقام معظم رهبری را گوش‌های شنوا نیرو‌ها در مسائل دفاعی شنیدند و آن را عملی کردند اما در بحث‌های دیگر این گوش وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.