مقر شبکه تلویزیونی خصوصی العاصمه لیبی، شبکه‌ای مخالف با تندروها و نزدیک به لیبرال‌ها، شب گذشته هدف حمله‌ای مسلحانه قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مقر شبکه تلویزیونی خصوصی العاصمه لیبی سه‌شنبه شب هدف حمله‌ای مسلحانه قرار گرفت.

به منبعی در تلویزیون العاصمه، سه راکت آر پی جی به ساختمان تلویزیون اصابت کرد و ستونی از دود از این ساختمان به هوا برخاست. این منبع افزود گمان می رود یک نگهبان زخمی شده باشد.

خبرگزاری فرانسه از طرابلس نیز گزارش داد حوالی 30 دقیقه بامداد چهارشنبه صدای تیراندازی با سلاح سبک اطراف مقر تلویزیون العاصمه شنیده شد پس از آن 3 انفجار در مقر این تلویزیون که در محله گرجی نزدیک مرکز طرابلس واقع است، روی داد.

پس از حمله، این شبکه همچنان به پخش برنامه‌های خود ادامه داد.

العاصمه شبکه‌ای مخالف با تندروها و نزدیک به لیبرال‌ها تلقی می شود. این شبکه پیش‌تر نیز هدف حمله قرار گرفته بود.

افراد مسلح در ماه مارس سال 2013 با حمله به مقر این تلویزیون، دفاتر آن را غارت کردند، مالک و مجریان آن را ربودند اما چند ساعت بعد آنها را آزاد کردند.

این شبکه تلویزیونی در روزهای اخیر مرتب با انتقاد اسلام‌گرایان مواجه است که آن را به تحریک مردم به تظاهرات بر ضد کنگره عمومی ملی (پارلمان) در پی تصمیم جنجال‌برانگیزش برای تمدید دوره فعالیت خود متهم می کنند.

دوره فعالیت پارلمان کنونی لیبی قرار بود 7 فوریه به پایان برسد.

افراد مسلح  چهارشنبه گذشته به مقرهای دو تلویزیون خصوصی در بنغازی حمله کردند.

بنغازی دومین شهر بزرگ و مهد انقلاب لیبی که سال 2011 به رژیم قذافی پایان داد، صحنه آدم ربایی و قتل به ویژه خبرنگاران است.

اوایل دسامبر، مدیر و مالک یک رادیویی خصوصی به دست افراد ناشناس کشته شد.

سازمان گزارشگران بدون مرز بارها حمله به خبرنگاران را در لیبی پس از سقوط رژیم معمر قذافی محکوم کرده و از مقامات خواسته است از خبرنگاران حمایت کنند.

سازمان گزارشگران بدون مرز به تهدیدهای شدید علیه خبرنگاران از سوی چریک‌ها به ویژه در بنغازی همچنین در طرابلس و دیگر شهرهای کشور اشاره کرده بود.

دوشنبه شب، یک خبرنگار خبرگزاری لانا لیبی به دست افراد مسلح در طرابلس ربوده شد و اما چند ساعت بعد آزاد شد.

از زمان سقوط رژیم معمر قذافی، مقامات انتقالی نشان دادند در برقراری دوباره نظم و امنیت در این کشور که در معرض هرج و مرج و خشونت‌های مرگبار است ناتوانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار