چین و تایوان پس از مذاکراتی بی سابقه در ۶ دهه گذشته به توافق رسیدند تا دفاتر نمایندگی سیاسی خود را هر چه سریعتر افتتاح کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مذاکرات حساس سیاسی بین تایوان و چین در حالی پس از 60 سال برگزار شده که دو طرف در این مذاکرات هیچ صحبتی در خصوص امضای پیمان رسمی صلح مطرح نکرده و تنها با افتتاح دفاتر سیاسی خود موافقت کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش مذاکرات مقام‌های ارشد چین و تایوان نخستین مذاکره دو طرف از سال 1949 میلادی و تشکیل جمهوری خلق چین به شمار می‌رود.

چین و تایوان گام بزرگی را به سوی گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری برداشته‌اند، حزب کمونیست چین ، تایوان را یکی از استان‌های جدا شده از این کشور می‌داند.
 
علی‌رغم تنش‌های سیاسی موجود در روابط دو کشور حجم مبادلات تجاری -اقتصادی چین و تایوان طی سال‌های اخیر با رشد چشمگیری روبرو شده است.
 
گفتنی است،در ماه اکتبر گذشته "ژی جین پینگ" رئیس جمهور چین تاکید کرد، دیگر نمی‌توان راهکار سیاسی برای حل و فصل بن بست موجود در روابط چین و تایوان را به تاخیر انداخت، ولی رئیس جمهور تایوان ضمن رد اظهارات همتای چینی خود گفت، هیچ ضرورتی برای برگزاری مذاکرات سیاسی وجود ندارد و تایوان قصد دارد بر مسائل تجاری و اقتصادی تمرکز کند.


انتهای پیام/

منبع:تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار