وزارت نيرو با احداث بخش بخار نيروگاه کاشان موافقت کرده و مقرر شده است ظرف سه سال آينده بخش بخار نيروگاه سيکل ترکيبي کاشان به بهره برداري برسد که با انجام اين پروژه در بخش توليد نيز 160 مگاولت آمپر به ظرفيت برق شهرستان کاشان و آران و بيدگل اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، "هوشنگ فلاحتيان" در آیین آغاز بهره برداری از پست 230 به 63 کیلوولت محتشم کاشانی شهرستان کاشان، گفت: با احداث پست 230 کيلوولت محتشم کاشاني و ايجاد اين پتانسيل و ظرفيت در شهرستان کاشان، ظرف 15 سال آينده از لحاظ پست انتقال نيرو هيچگونه مشکلي نخواهيم داشت.

وي اضافه کرد: در قالب دو ايستگاه انتقال 230 کيلوولت در کاشان به ظرفيت 695 مگاولت آمپر و با توجه به مصرف 280 مگاولت آمپري شهرستان کاشان، تا دو دهه آينده از لحاظ نيرو رساني در شبكه انتقال منطقه مشکلي نخواهيم داشت.

فلاحتيان خطاب به مردم و مسئولان شهزستان کاشان افزود: مي خواهم به شما مژده دهم که وزارت نيرو با احداث بخش بخار نيروگاه کاشان موافقت کرده و مقرر شده است ظرف سه سال آينده بخش بخار نيروگاه سيکل ترکيبي کاشان به بهره برداري برسد که با انجام اين پروژه در بخش توليد نيز 160 مگاولت آمپر به ظرفيت برق شهرستان کاشان و آران و بيدگل اضافه خواهد شد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي رويکرد جديد وزارت نيرو را گسترش و توسعه نيروگاه هاي سيکل ترکيبي عنوان کرد و گفت: از اين پس، سياست وزارت نيرو بر توسعه اين نوع از نيروگاه ها قرار گرفته كه داراي بازده بالاتري درمقایسه با ديگر نيروگاه ها است.

در این آیین، مديرعامل برق منطقه اي اصفهان نیز به تشريح طرح هاي قابل بهره برداری اين شركت در ايام دهه فجر امسال پرداخت و گفت: براي طرح هاي مذکور بيش از یکهزار و 500 ميليارد ریال هزينه شده است.

 "موسی رضایی" افزود: افزون بر پست 230 کيلوولت محتشم کاشاني، خط 400 کيلوولت اصفهان- لردگان، پست هاي 63 به 20 کيلوولت سايپاي کاشان، بعثت در اصفهان و بن در چهارمحال بختياري از جمله طرح های مهمی است که در ايام دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد.

براساس این گزارش، ايستگاه محتشم كاشاني از ايستگاه هاي انتقال برق منطقه اي اصفهان است كه با 350 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با سامانه DCS جهت كنترل و مانيتورينگ، طراحي، اجرا و راه اندازي شده و داراي قابليت ها و مزاياي بيشتري نسبت به سامانه كنترلي معمول است.

عملیات اجرایی پست محتشم كاشاني در راستاي بسترسازي توسعه پايدار و با هدف تامين انرژي مطمئن و پايدار و پاسخگويي به نياز روزافزون انرژي با توجه به رشد و توسعه صنايع مختلف و افزايش مصارف خانگي، در مهرماه 1387 آغاز و در اسفندماه 1391 برقدار شد.

ظرفيت اسمي اين ايستگاه 320 مگاولت آمپر است كه توسط دو دستگاه ترانسفورماتور 230 به 63 كيلوولت هر كدام به ظرفيت 160 مگاولت آمپر تغذيه می شود و دومين ايستگاه از نوع خود در شهر صنعتي كاشان است.

این ايستگاه دارای دو فيدر خط 230 كيلوولت و 12 فيدر خط 63 كيلوولت بوده و با ورود و خروج خط 230 كيلوولت نيروگاه كاشان به ايستگاه 230 كيلوولت راوند كاشان به شبكه انتقال متصل و تغذيه می شود.

احداث خروجي هاي 63 كيلوولت ايستگاه محتشم و اصلاح خروجي هاي 63 كيلوولت ايستگاه راوند با هدف ساماندهی شبکه فوق توزيع انرژی الکتريکي بين ايستگاه های منطقه کاشان و پايداري شبكه سراسري اجرا شده است.

با بهره برداري از اين پروژه، بار ايستگاه هاي 63 كيلوولت گالوانيزه، كاشان 1، كاشان 4، جاده قمصر، آران 2 و سايپا كاشان از اين پست تامين مي شود كه موجب كاهش بار ترانسفورماتورهاي پست 230 راوندكاشان و بهبود وضعيت ولتاژي در منطقه كاشان شده است.

با آغاز بهره برداری از اين ايستگاه، مشكل كمبود انرژي و بویژه افت ولتاژ در منطقه كاشان برطرف و پايداري و قابليت اطمينان برق رساني منطقه كاشان افزايش خواهد يافت و تا 20 سال آينده اين شهر از لحاظ تامين انرژي خودكفا خواهد بود.

هزينه هاي اجرايي اين پروژه شامل مشاوره، خدمات مهندسي، خريد زمين، عمليات ساختماني و تاسيساتي، خريد تجهيزات، نصب و تست و راه اندازي بوده كه با تلاش نيروهاي متعهد و متخصص و با اتكا به توانمندي ها و قابليت هاي داخلي و با وجود مشكلات تامين تجهيزات خارجي به كارفرمايي شركت برق منطقه اي اصفهان و توسط معاونت طرح و توسعه با همکاری کارشناسان بهره برداری اين شركت اجرا شده ضمن آنکه مشاور اين طرح شركت مشانير و پيمانكار آن شركت مهامِ شرق بوده است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار