خسرو نصیری گفت: برای رقابت‌های جهانی قطر باید دیدارهای تدارکاتی زیادی برگزار کنیم و اردوها منظم و مرتب انجام شود.

خسرو نصیری دبیر فدراسیون هندبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات جام جهانی هندبال از اول ژانویه (دی سال 93) در کشور قطر آغاز خواهد شد و تا 17 فوریه (بهمن) ادامه خواهد داشت برای حضوری قدرتمند و قوی باید بازیهای تدارکاتی زیادی داشته باشیم و اردوها منظم و مرتب برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: تیم ملی هندبال کشورمان در رقابتهای آسیایی بحرین خیلی خوب کار کرده و نتیجه آن سه مساوی یک باخت مقابل قطر چند ملیتی و سه برد سوم قاره کهن شد و برای نخستین بار سهمیه جهانی را نیز کسب کرد.
 
** نبود بازیهای تدارکاتی مناسب به خاطر مشکلات مالی

وی تاکید کرد: به دلیل وجود مشکلات مالی دیدارهای تدارکاتی مناسب صورت نگرفت چه بسا اگر مسابقات تدارکاتی بیشتر می‌بود بهتر از اینها نتیجه می‌گرفتیم.
 
** قطر تیمی اروپایی و آفریقایی بود  

نصیری در ادامه گفت: در مرحله مقدماتی این مسابقات بعد از بحرین میزبان این رقابتها به عنوان تیم دوم به مرحله نیمه نهایی صعود کردیم که به قطر برخورد کردیم، این
تیم از بازیکنان خبر ملیتی و اروپایی و آخر ؟ بهره می‌برد و در اصل با یک تیم بین‌المللی رقابت داشتیم بعد از بازی جانانه‌ای که بازیکنان کشورمان مقابل این حریف سرسخت انجام دادند در نهایت با اختلاف یک گل (23-22) نتیجه را واگذار کردند و با توجه به اینکه قطر بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار کرده بود و میزبان مسابقات جام جهانی نیز است خیلی خوب ظاهر شد و این باخت ما در اصل برد بود.
 
نصیری گفت: در این مسابقات میزبان جو مناسبی برای ما تدارک ندید و بی‌احترامی کردند اما ملی‌پوشان کشورمان با ارائه بازی‌های خوب و کسب سهمیه جهانی جواب دندان‌شکنی به آنها دادند و آنها را سرجایشان نشاندند.
 
** بحرین حریف ایران نشد
 
وی اشاره کرد: در مرحله مقدماتی با بحرین نیز عملکرده بودیم و بازیکنان تیم ملی با ارائه یک بازی عالی مقابل زبان این رقابت‌ها 30 بر 30 به تساوی است یافت و یک امتیاز شیرین و حساس را از این تیم گرفت.
 
نصیری اضافه کرد: این تیم با وجود تماشاگرانش و جو مسموم نتوانست از سر ایران بگذرد و مجبور به تقسیم امتیاز شد.
 
وی در خصوص عدم حضور ایمان جمالی در ترکیب تیم ملی افزود: این لژیونر کشورمان با ارائه نامه و گواهی پزشکی از سوی باشگاه صربستان (MKB) نتوانست در ترکیب تیم ملی باشد و نتوانستیم در رقابتهای آسیایی از وجود وی بهره ببریم، امیدواریم هرچه سریع‌تر وی بهبود یابد و در رقابتهای جهانی کنار ملی پوشان باشد. (وی از ناحیه کمر دچار مصدومیت می‌باشد)  
 
** برای عملکرد بهتر تیم ملی باید لیگ تعطیل می‌شد
 
وی یادآور شد: برای اینکه تیم ملی کشورمان نتایج مطلوبی در رقابتهای آسیایی بگیرد، مسابقات لیگ بر‌تر با تعطیلات زیاد همراه شد، این موضوع با هماهنگی باشگاه‌ها صورت گرفت، در اصل اولویت با تیم ملی است.  
 
نصیری در پایان خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها برای حضوری بهتر و مستحکمتر در نیم فصل دوم تمرین می‌کنند و بازیکنان ملی پوش هم در تیم ملی تمرین کردند و خود را برای این رقابت‌ها آماده می‌کنند.  
 
گفتنی است؛ اکثر ملی پوشان کشورمان در حدود ۱۲_۱۱ نفر در باشگاه ثامن الحجج سبزوار عضو هستند و با این تیم تمرین می‌کنند و رافائل کاسترلو سرمربی این تیم و تیم ملی است که تاکنون برنامه‌های خوبی ارائه کرده است که هم سبزوار صدرنشین مسابقات لیگ بر‌تر در نیم فصل شد و هم اینکه تیم ملی کشورمان برای اولین بار سهمیه جهانی را با این مربی اسپانیائی بدست آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هندبال ، جمالی ، نصیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار