روابط بین المللی بین دانشمندان جهان برای دستیابی به پیشرفت های سریع تر در فرایند دانش بشری الزامی است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ استاد دانشگاه ایلینویز امریکا در سمینار علمی بررسی ابررساناها در دانشگاه شیراز با بیان اینکه جایگاه روابط بین الملل بین دانشمندان بسیار مهم است افزود:کسانی که به صورت ایزوله و تنها کار می کنند نمی توانند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشند چرا که به منظور دست یابی به اهداف مورد نظر باید با همکاری بین المللی در گروه های بزرگ کار کرد.

پروفسور آنتونی جیمز لِگِت (Anthony James Legget) ادامه داد: فعالیت های همکاری در فیزیک مواد پیشرفته توانسته این قبیل فعالیت ها را به نتیجه برساند و از این طریق همکاری ها افزایش پیدا می کنند.

 برنده جایزه نوبل فیزیک سال 2003 گفت: دفتر همکاری های پژوهشی فیزیک را دکتر اخوان در دانشگاه صنعت شریف توانسته به نتیجه برساند.

غلام حسین بردبار رییس بخش فیزیک دانشگاه شیراز نیز در این همایش بیان کرد : مواد ابررسانا مقاومت الکتریکی بسیار پایین و حد صفر دارند و بنابراین موجب کاهش تلفات انرژی در سیستم های مختلف می شوند.

وی افزود: این مواد در صنعت کاربرد فراوانی دارند که از جمله می توان به ساخت قطعات الکترونیکی در ابعاد بسیار کوچک، انتقال برق از نیروگاه ها به شبکه توزیع، ساخت کابل های بسیار نازک با بازده بالا ، ایجاد میدان های مغناطیسی قوی برای حرکت قطارهای سریع السیر و کاربردهای نظامی اشاره کرد.

 وی ادامه داد: نخستین ابر رسانایی در دماهای بسیار پایین (حدود 200 درجه سانتی گراد زیر صفر) کار می کردند و هم اکنون تحقیقات برای ساخت ابر رساناهایی که در دمای اتاق (25 درجه سانتی گراد) کاربرد داشته باشند، در حال انجام است./

انتهای پیام/

برچسب ها: ضرورت ، دانشمندان ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.