بی بی سی اعلام کرد سخنان امروز "حسن روحانی" ادامه گفتمان مرسوم مقامات ايران بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه تلویزیونی بی بی سی، امروز "حسن روحانی" رئیس جمهور ایران در جمع راهپیمایان در تهران شرکت و سخنرانی کرد.وی در سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی سخنرانی کرد. وی گفت: "تحریم های اعمال شده از جانب غرب علیه ایران، بیرحمانه، غیر منصفانه و نادرست است. وی گفت دلیلی ندارد غرب از ایران بترسد اما در عین حال ایران به تحقیقات هسته ای صلح آمیز خود ادامه خواهد داد.:

:جیمز رینولدز :خبرنگار این شبکه در استانبول در این خصوص گفت:" سخنان امروز روحانی همانند سخنان معمول مقامات ایرانی بود. وی گفت که تحریمها غیر قانونی است و فرصتی برای گفتگوها بوجود آمده است و احتمال گزینه نظامی علیه ایران وجود ندارد.

وی در ادامه افزود:"اجرای توافق نامه شش ماهه موقت ایران شروع شده است. این توافق نامه در ژنو در نوامبر حاصل شد. گفتگوهای هفته آینده در وین ، نخستین فرصت برای ایران و قدرتهای جهانی است تا مشخص شود توافق موقت ژنو چگونه پیش خواهد رفت و مشخص خواهد شد که آیا دو طرف می توانند برای رسیدن به توافقی پایدار با هم به مذاکره بپردازند یا خیر. توافق نامه موقت تا پنج ماه دیگر پایان خواهد یافت."

گفتنی است، این شبکه راهپیمایی میلیونی مردم ایران را گزارش داد؛ راهپیمایان پلاکاردهایی حاوی شعارهایی در حمایت از جمهوری اسلامی در دست دارند و از جمله شعارهای اصلی آنان، محکوم کردن آمریکا و دشمن دانستن آن کشور است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار