رسانه‌های آلمانی و اتریشی هم حضور گسترده مردم ایران در سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی را بازتاب دادند.


*** خبرگزاری رسمی اتریش "او ار اف" حضور مردم را در نخستین ساعات حضور گسترده مردم، "میلیونی" خواند


جشن مردم ایران به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی در تهران و سایر شهرهای ایران آغاز شده است. در این راهپیمایی مردم،  یاد آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب را گرامی می‌دارند و در پایان این مراسم نیز رئیس جمهور دکتر حسن روحانی سخنرانی خواهد کرد.




*** وب سایت آلمانی "سایت" (Zeit) بر بخش هسته‌ای سخنرانی رئیس جمهور تمرکز کرد:
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در جشن سالگرد انقلاب اسلامی،‌ در میان مردم تهران حاضر شد و در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران سخن گفت.



وی در این سخنرانی اعلام کرد: «ایران آماده است تا مذاکرات منصفانه و سازنده با 5+1 را در چهارچوب قوانین بین‌المللی به پیش ببرد.» وی ابراز امیدواری کرد این آمادگی را از طرف مقابل هم ببیند.

سخنرانی رئیس جمهور ایران در میدان آزادی، به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش شد



*** خبرگزاری آلمانی زبان "دویچه وله" با انتشار خبری کوتاه، جشن ملی ایرانیان را اینطور گزارش داد: 11 فوریه یادآور سال 1979 است، یعنی زمانی که رژیم پهلوی در ایران به دست آیت‌الله خمینی واژگون شد. رویارویی با غرب، یکی از ارکان حاکمیت ایران بود.




"دویچه وله" در ادامه با اشاره به نخستین سال ریاست جمهوری دکتر روحانی، اعلام کرد: به نظر می‌رسد تغییر و تحولات جدیدی به ویژه در موضوع هسته‌ای ایران در راه باشد.



**** عدم بازتاب در اکثر رسانه های آلمانی:
نکته قابل توجه بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های جهان، این بود که به جز چند سایت ذکر شده، سایر خبرگزاری‌های مهم و وب‌سایت‌های رسمی آلمانی‌زبان، به طور هماهنگ با یکدیگر تا هم اکنون(ساعت 16) از انتشار بازتاب راهپیمایی باشکوه ملت ایران به مناسبت 22 بهمن خودداری کرده‌اند.

وب سایت روزنامه‌های "اشپیگل"، "فرانکفورتر آلگماینه" و "ولت" امروز در مطالبی مشابه با عنوان "پیش از آغاز مجدد مذاکرات هسته‌ای: ایران موشک‌های جدید را آزمایش می‌کند"، را در صدر اخبار بین‌الملل خود قرار دادند.




سایت‌های خبری آلمانی‌زبان مانند "تاگس سایتونگ"، "فوکوس"، "وینر سایتونگ"، "ناخریشتن" نیز به طور کامل نسبت به انعکاس اخبار 22 بهمن و پخش تصاویر حضور پرشور مردم سکوت کردند، این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق این سایت‌ها، خبرنگارانی را جهت پوشش خبری این مراسم به تهران اعزام کرده بودند!


انتهای پیام/

برچسب ها: بازتاب ، آلمانی ، حماسه ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار