معاریو خبر از موافقت جان کری با گنجاندن اعتراف به یهودیت اسرائیل به عنوان دولتی یهودی در سند توافق اسرائیل و فلسطین داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه رسمی " نیروهای لبنان" ، وزیر خارجه آمریکا جان کری موافقت نموده است تا سندی که وی درحال تهیه آن برای صلح بین اسرائیل و فلسطین است متضمن اعتراف به یهودی بودن دولت اسرائیل در چارچوب راه حلی دائمی بین دوطرف اسرائیلی و فلسطینی باشد.

روزنامه عبری زبان معاریو صبح امروز اعلام نمود که " سند آمریکا در این خصوص شامل یک مبادله دوطرف است که اسرائیل را به عنوان دولتی فرقه‌ای برای ملت یهود به رسمیت می‌شناسد و درمقابل فلسطین را دولتی برای ملت فلسطین به حساب می‌اورد.

این روزنامه با استناد به دو منبع که یکی از آنان آمریکایی است اعلام نموده است که : این سند تأکید دارد  مذاکرات بین اسرائیل و فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 همراه با تبادلات ارضی و درنظر داشتن تغییرات جمعیت شناختی که در ده‌های گذشته رخ داده برگزار خواهد گردید.

انتظار است که نخست وزیر اسرائیل "بنیامین نتانیاهو" نسخه ای از این سند آمریکایی را در خلال دیدارش از واشنگتن در ابتدای ماه آینده ببیند. تزیپی لیونی مسؤول مذاکرات با فلسطینی‌ها پیشتراعلام کرده بود که احتمال دارد که طرف فلسطینی یهودیت اسرائیل را بپذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار