استاندار خراسان رضوی بر لزوم برنامه ریزی جهت مشارکت بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار به عنوان دو رویکرد اساسی دولت تدبیر وامید در حوزه ی اقتصاد تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمدحسین فروزان مهر در حاشیه ی مراسم بهره برداری از سردخانه ی 10 هزار تنی دومداره در مشهد، با گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار داشت: دستاوردهای 35 ساله ی نظام اسلامی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی مرهون ازخودگذشتگی ملت شریف ایران تحت رهبری های داهیانه ی امام راحل(ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به این که نظام سلطه و استکبار همواره با اعمال تحریم های گوناگون سعی در به زانو درآوردن نظام نوپای اسلامی و مانع تراشی برای استقرار حکومت مردم سالار دینی داشته است افزود: ایثار، شهادت طلبی و حرکت در مسیر ولایت، نظام اسلامی ما را به حکومتی مقتدر در منطقه و جهان تبدیل کرده است و امروزه به عنوان الگویی برای آزادیخواهان دنیا به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی ضمن مثبت ارزیابی کردن سیاست های داخلی و خارجی دولت و اشاره به موفقیت های سربازان کشور در حوزه ی دیپلماسی خارجی گفت: به منظور رشد و بالندگی هرچه بهتر نظام اسلامی باید با تکیه بر ظرفیت های درونی ، از

فرصت های خارجی نیز در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده کرد.

فروزان مهر بر لزوم برنامه ریزی جهت مشارکت بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار به عنوان رویکردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ی اقتصاد تاکید و با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه ی صنعت، معدن و کشاورزی خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده ی استان در حوزه ی صنعت 13 درصد است که با توجه به حضور موثر بخش خصوصی این رقم باید تا میزان قابل توجهی ارتقا یابد.

استاندار با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و استفاده از ارزش افزوده ی آن در اقتصاد استان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های زیست محیطی به ویژه در محور غرب مشهد باید نسبت به استقرار و جایگزینی صنایع پاک اقدام شود.

وی با بیان این که هم اکنون ظرفیت سردخانه ای استان حدود 150 هزار تن است، افزود: این میزان، حدود پنج درصد ظرفیت

سردخانه های کشور را تشکیل میدهد و امید داریم با تکمیل پروژه های سردخانه ای استان به میزان 200 هزار تن دیگر نیز به این ظرفیت اضافه شود.

گفتنی ست در این مراسم معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی، فرماندار مشهد و تعدادی از مدیران ستادی، روسای دستگاه های اجرایی مرتبط و تشکل های بخش خصوصی حضور داشتند.


برچسب ها: ایجاد ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.