رئیس جمهور امروز دوشنبه(21 بهمن ماه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی رفع مشکلات مردم و سامان دادن زندگی آحاد جامعه را وظیفه مشترک دولت و مجلس دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور امروز دوشنبه(21 بهمن ماه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، رفع مشکلات مردم و سامان دادن زندگی آحاد جامعه را وظیفه مشترک دولت و مجلس دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی با بیان اینکه برخی از مشکلات خراسان شمالی مربوط به تشکیل شدن این استان در سال‌های اخیر است گفت: سرمایه‌های فیزیکی و انسانی این استان بسیار غنی است و باید با بهره‌گیری مناسب از آنها مشکلات را برطرف کرد.

رئیس جمهوری اظهار کرد: با همکاری مجلس و دولت و همه دستگاه های دیگر نظام، باید سرمایه‌های ملی را جذب، امنیت سرمایه گذاری را تامین و مسیر بهره گیری از این سرمایه‌ها در پیشرفت کشور را بیش از پیش تسهیل کنیم.

دکتر روحانی به موقعیت مرزی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این موقعیت می‌تواند کمک خوبی به پیشرفت خراسان شمالی باشد و راهکارهای بهره‌گیری از این امکان برای پیشرفت استان مورد توجه جدی دولت قرار خواهد گرفت.

دکتر روحانی جاذبه‌های گردشگری خراسان شمالی را متنوع و ویژه توصیف و تصریح کرد: باید در گام اول با ترغیب هموطنان برای بهره مندی از جذابیت‌های گردشگری این منطقه و همچنین جذب گردشگران خارجی از این ظرفیت استان به نحو مطلوبی در راه توسعه خراسان شمالی و کشور بهره بگیریم.

رئیس‌جمهوری گسترش حمل و نقل ریلی را از اولویت‌های دولت برشمرد و تاکید کرد که اجرای برنامه‌های مربوط به راه آهن در خراسان شمالی نیز مد نظر قرار گیرد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌گیری از توان افراد دلسوز و معتدل را از اصول دولت عنوان کرد و گفت: از نظر این دولت، شایسته سالاری توام با اعتدال باید مد نظر باشد و گرایش‌های سیاسی و جناحی نباید معیار به کار گیری افراد باشد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه نقد و انتقاد سازنده و دلسوزانه نه تنها آسیب زننده نیست بلکه به دولت کمک نیز می‌کند اظهار داشت: نقدها اگر از "موضع النصیحه لائمه المسلمین" باشد حتما مورد استقبال دولت قرار می‌گیرد چرا که اساسا کلمه نصیحت به معنای دلسوزی و کمک است و دولت از همه کمک‌ها و مساعدت‌ها استقبال می‌کند.

پیش از سخنان دکتر روحانی، نمایندگان استان خراسان شمالی به بیان دیدگاه ها و مشکلات شهرهای این استان پرداختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار