"فهمی هویدی" نویسنده روزنامه نگار و متفکر مسلمان مصری گفته است : "عبدالفتاح السیسی" نه سیاستمدار است و نه مرد جنگ .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "پانوراما-الشرق الأوسط" ؛ "فهمی هویدی" نویسنده ، روزنامه نگار و متفکر مسلمان مصری در برنامه ای در شبکه " الجزیره مباشر مصر" گفت : انتخابات ریاست جمهوری محدود به فرمانده کودتا "عبدالفتاح السیسی" است و اینکه کسی فکر کند که می تواند جسارت به خرج دهد و در مقابل السیسی وارد انتخابات شود از جانب حامیان "السیسی" مجازات شدیدی خواهد شد.

وی گفت : تمام رسانه های مصری برای منافع السیسی تسخیر شده اند ، همچنانکه در همه پرسی اخیر این مسأله را شاهد بودیم که هیچ فرصتی برای افرادی که بخواهند به پیش نویس قانون اساسی "نه" بگویند ، نبود و هرکس که می خواست که اظهار نظر کند دستگیر شد.در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز وضعیت همینطور است.

وی گفت : در حکومت کنونی مصر مخالفان مورد اتهام واقع می‌شوند و دستگیر می شوند حتی اگر کودتا را نیز تأیید کنند . اجرای انتخابات ریاست جمهوری در سایه این خونریزی ها و دستگیری ها ننگی است بر پیشانی کسی که  در آینده بر مصر حکومت خواهد کرد و این خونها دستان او را آلوده خواهد کرد.

وی ادامه داد : سازمان امنیتی مصر وضعیت بسیار سختی را برای معترضان ایجاد کرده است . تا جائیکه باعث شد برخی از معترضان تحریم انتخابات را تنها راه بیان اعتراض خود بدانند . این کودتا بیش از 2665 کشته ، 16 هزار مجروح و 21 هزار دستگیرشده برجای گذاشته است و حتی در سومین سالگرد انقلاب 25 ژانویه فقط 90 تن کشته و 227 تن مجروح و 1341 تن دستگیر شدند.

هویدی گفت : هرکسی که در فکر نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر است باید خوب بداند که وی وارد چه ماجراجویی خطرناک و سختی می شود و باید هزینه آن را بپردازد ؛ چراکه مجازات های سخت وانتقادهای گزنده ای را خواهد چشید .

وی گفت : هیچ کس نمی‌تواند از برنامه های السیسی انتقاد کند . السیسی نه دولتمرد است و نه رجل سیاسی و نه مرد جنگ ؛ چرا که او در هیچ جنگی شرکت نکرده است و کار سیاسی نیز انجام نداده است .


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار