پس از اینکه بحران برف در استان‌های شمالی به وقوع پیوست، معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور از اختصاص تنخواه 150 میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بارش برف در استان‌های شمالی در طول هفته گذشته خسارت زیادی را به مردم تحمیل کرده است.

در این میان دولت و نمایندگان مجلس جلسات پی در پی تشکیل دادند که چگونه علاوه بر مدیریت روزمره بحران برف، درباره خسارت‌های به وجود آمده تصمیم‌گیری کند.

بر این اساس محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص آسیب‌های ناشی از بارش سنگین برف به مردم مناطق شمال بخصوص استان های گیلان و مازندران گفت: رییس جمهور برهمین اساس با ارایه تنخواه 150 میلیارد ریالی برای هر یک از استانهای برف زده موافقت کرد.

خسارت‌های گیلان 504 میلیارد تومان است

حمیدرضا خصوصی ثانی نماینده مردم صومعه سرا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اختصاص تن خواه 150 میلیارد ریالی به استان‌های گیلان و مازندران در پی بارش برف از سوی دولت اظهار داشت: با توجه به شدت برف تخریب شهرها و روستاهای استان گیلان زیاد است از این رو به اعتبار قدرتمندی نیاز دارد.
 
وی افزود: براساس تخمین‌ها، مجموع استان گیلان تاکنون 504 میلیارد تومان خسارت دیده است و اکثر خسارت‌ها مربوط به منازل مسکونی شهروندان و زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته از سوی دولت به صورت علی الحساب است چرا که تامین اعتبار به صورت قطعی نیازمند زمان طولانی است از این رو دولت به صورت تنخواه اعتباری را در نظر گرفته تا از این طریق برخی از مشکلات جاری گیلان را برطرف کند.

خسارت 1200 میلیاردی مازنداران
 
عبدالواحد فیاضی نماینده مردم نور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این که استان مازندران 1200 میلیارد تومان از بارش برف خسارت دیده است.
 
وی افزود: منازل مسکونی و محصولات کشاورزی بیشترین آسیب را در این استان دیده‌اند هم چنین زیرساخت‌های شهری نیز تخریب شده است که باید مورد بازسازی قرار گیرد.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات مردم مازندران این است که علی رغم بیمه بودن بسیاری از منازل و واحدهای تجاری، به دلیل این که برف جز قرارداد بیمه نبوده، بیمه به آن‌ها تعلق نگرفته است.
 
فیاضی گفت: عدم پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه‌گر باعث افزون شدن مشکلات مردم شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارش ، برف ، استان ، شمالی ، اختصاص ، تنخواه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار