قائم مقام سابق پرسپولیس گفت: «یکی از اشکالات پرسپولیس، شیرینی بود. رویانیان به کسانی دل خوش کرد که حتی از جلوی دکه روزنامه فروشی هم رد نشدند. ایشان دو دانگ یک عینک فروشی را دارد.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اوضاع پرسپولیس هر روز بدتر از قبل می شود. در شرایطی که محمد رویانیان مدیرعامل مستعفی باشگاه پرسپولیس مدعی شده تنها 5 میلیارد تومان برای این باشگاه بدهی بر جای گذاشته اما علی پروین در حاشیه تمرین روز جمعه پرسپولیس رقم 60 میلیارد بدهی مجموعه اش را تائید کرد.

 

او گفته که هیچ پولی در بساط ندارد و اگر وضع به همین منوال باشد او هم از پرسپولیس کناره گیری خواهد کرد. خیلی ها مقصر مشکلات پرسپولیس را شخص رویانیان می دانند که فقط برای پرسپولیس بدهی بر جای گذاشته و هیچ کار مفیدی نکرده است. یکی از کسانی که به خوبی می تواند در مورد رویانیان قضاوت کند، جمشید زارع قائم مقام سابق باشگاه پرسپولیس است.

 

* شما زمانی دوست صمیمی محمد رویانیان بودید اما بعد از جدایی از پرسپولیس تبدیل به یکی از منتقدان عملکرد مدیریتی او شدید.

- الان هم با هم صمیمی هستیم اما از او گله دارم. پرسپولیس باشگاه کوچکی نیست و طرفدار زیادی دارد. اشکال را من از رویانیان نمی بینم بلکه از کسانی می بینم که رویانیان را مدیرعامل کردند. نمی دانم عباسی وزیر سابق ورزش بر چه ملاکی رویانیان را مدیرعامل باشگاه کرد. مدیری که صادقانه می گفت نمی داند یک تیم فوتبال چند نفر بازیکن دارد. او آشنایی با فوتبال نداشت. من بر خلاف آقای رویانیان فوتبال را تا حدودی می شناسم و زمانی که متوجه شدم یکسری اتفاقات در باشگاه باعث به وجود آمدن اتفاقات بدی خواهد شد ترجیح دادم که کناره گیری کنم چرا که آبرویم را از سر راه نیاوردم که به راحتی از دست دهم.

 

* هیات مدیره باشگاه پرسپولیس نمی توانستند به رویانیان کمک کنند؟

- این باشگاه دولتی است و باید نظارت درستی بر آن باشد. در ترکیب هیات مدیره هم باید از افراد خوب و مناسب استفاده شود. اما ترکیب هیات مدیره پرسپولیس را ببینید. آنها یک جلسه کاری مثبت نداشتند. صرفا دور همی بود که یک میوه ای بخورند. رئیس هیات مدیره اگر چه آدم محترمی بود اما هیچ وقت نظارت نکرد و دنبال حسابرسی نرفت. وزیر ورزش به عنوان رئیس مجمع پرسپولس یکبار برای این باشگاه مجمع نگذاشت الان هم که گودرزی یکبار در جلسات شرکت نکرده. پرسپولیس در بدترین حالت ممکن قرار دارد و نزدیک است فروپاشی کند.

 

* شما از مدت ها قبل احساس خطر کرده بودید و در مورد بدهی 18 میلیاردی باشگاه مصاحبه انجام داده بودید.

- وقتی کسی باشگاهی را می گیرد باید حسابرسی شود و گزارش به مجمع داده شود اتفاقی که در پرسپولیس متداول نبود اما من این کار را انجام دادم و متوجه شدم که پرسپولیس از دوره مدیران قبلی 18 میلیارد تومان است.

 

* بدهی ای که گویا الان به 60 میلیارد تومان رسیده است.

- پروین با الفبای کار مدیریت و حسابرسی آشنا نیست. مدیر مالی باشگاه که نمی تواند حسابرسی کند و رقمی که پروین اعلام کرده بر اساس لیستی است که امور مالی باشگاه ارائه کرده است. باید یک شرکت بی حساب بیاید وسط و به صورت قانونی و اساسی حسابرسی کند. از طرف دیگر تراز مالی که رویانیان ارائه کرده در حد ساندویچی هم نیست. باید وزارت ورزش حسابرس قانونی بفرستد و درست بر کار این باشگاه نظارت کند.

 

* بعد از کناره گیری در پرسپولیس اعلام کردید که دلیل اصلی جدایتان حضور سعید شیرینی در این باشگاه بوده است.

- یکی از اشکالات پرسپولیس، شیرینی بود. رویانیان به کسانی دل خوش کرد که حتی از جلوی دکه روزنامه فروشی هم رد نشدند. ایشان دو دانگ یک عینک فروشی را دارد.

 

* اینکه می گویند شیرینی قائم مقام باشگاه صدرا سیستم پاسارگاد - شریک باشگاه پرسپولیس است- صحت دارد؟

- بعد از اینکه من رفتم صدرا سیستم پاسارگاد تشکیل شد که الان مسئولینش تحت تعقیب و شیرینی سهامدار آنجا است. ماشین هایی که پارسال به بازیکنان پرسپولیس داده شد را یکی از شرکای صدرا سیستم به نام م.ر آورد که الان تحت تعقیب است. آنها به رویانیان قول پول داده بودند اما وعده هایشان الکی بود. این ماشین ها یک پروسه ای دارد که من مدارکش را در اختیار دارم.

 

* فعلا که رویانیان گفته تنها 5 میلیارد بدهی داشته و چند میلیارد برای پرسپولیس درآمدزایی کرده است.

- من سال ها بازرس مالی وزارت ورزش بودم. رویانیان اگر باید سندی دارد آن را رسانه ای کند. من حرف های او را نه تائید می کنم نه تکذیب. اما او باید تراز را به شکل درست اعلام کند. بازیکنی که حاضر بود مجانی برای پرسپولیس بازی کند یک میلیارد از این باشگاه گرفته است. هیچ مدیری جرات ندارد با این شرایط مالی پرسپولیس به این باشگاه بیاید. من فکر می کنم رویانیان به خاطر آگاهی از وضع موجود ترجیح داد که دیگر در پرسپولیس نماند.


روزنامه هفت صبح

برچسب ها: تراز ، مالی ، رویانیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.