براساس گزارش‌های "سازمان بهداشت جهانی" مقاومت به داروهای ضد میکروبی یکی از مشکلات عمده نظام‌های سلامت عمومی بوده و به عنوان یک تهدید اصلی جان انسان‌ها به شمار می‌رود.

علی اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش بروز مقاومت میکروب‌ها نسبت به داروهای موجود به ویژه آنتی بیوتیک‌ها، مشکلات زیادی را برای کشورها و جوامع به وجود آورده است.

وی تاکید کرد: افزایش مقاومت‌های دارویی موجب شده که مدت بستری بیماران در بیمارستان‌ها افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته، هزینه‌های بستری بیشترشده، موارد شکست درمانی بالا رفته و مرگ و میر بیماران نیز افزایش قابل توجهی پیدا کند.

مرادی تاکید کرد: براساس گزارش‌های "سازمان بهداشت جهانی" مقاومت به داروهای ضد میکروبی یکی از مشکلات عمده نظام‌های سلامت عمومی بوده و به عنوان یک تهدید اصلی جان انسان‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه افزایش مقاومت به داروهای ضد میکروبی بسیارنگران کننده است خاطر نشان کرد: اگر از امروز برای این مشکل و معضل جدی سلامتی چاره اندیشی مناسب صورت نگیرد درآینده‌ای نه چندان دور مشکل مقاومت‌های دارویی به اندازه گسترش می‌یابد که دیگر نمی توان با آن مقابله کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار