در اولین همایش نقش و جایگاه بانوان در توسعه اجتماعی شهر که در منطقه 21 برگزار شد بر استفاده بهینه از ظرفیتها و پتانسیل های موجود در بین بانوان این منطقه تایید شد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران زهرا خوش برش مشاور شهردار در امور بانوان منطقه 21 ، با اشاره به  تبریک ایام ا.. دهه مبارک فجر و  با بیان این مطلب که مدیریت و برنامه ریزی در حوزه بانوان با هدف کوشش ، برای بهبود وضعیت بانوان جامعه صورت می گیرد ، گفت : بی تردید یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی در هر جامعه ای توجه به میزان مشارکت زنان آن جامعه است ، زنان جامعه امروز ما نشان داده اند که در عرصه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، علمی ، پژوهشی ، ورزشی و ... حرفهای بسیاری برای گفتن دارند ، اهمیت این موضوع مدیران ارشد در شهرداری تهران را بر آن داشته است تا با ایجاد بستر مناسب زمینه فعالیت این قشر از افراد جامعه را فراهم کند .
 
وي با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی در بین بانوان این منطقه افزود : یکی از رویکردهای مهم مدیران شهری منطقه 21 بهره مندی از مشارکت همه جانبه بانوان محله است . این مشارکت در قالب کمیته های تخصصی که متشکل از بانوان فعال در عرصه های هنری ، ورزشی ، هیئت های مذهبی ، خیرین و نخبگان است مسائل و مشکلات محله اعم از فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، علمی و آسیبهای اجتماعی توسط کمیته های تخصصی احصاء شده و در جلسات و نشستهای تخصصی که در قالب شورای راهبردی منطقه و با حضور نمایندگان سازمانها و نهادهای مربوطه برگزار خواهد شد ، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در قالب طرح های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت برطرف خواهد شد .
 
اين مقام مسئول با تاکيد  بر نقش و جایگاه بانوان در توسعه اجتماعی تصريح کرد: آنچه مسلم است این است که اداره کلان شهری مثل تهران که هر روز نیز بر معضلات آن افزوده می شود بدون مشارکت و همراهی اقشار مختلف جامعه امکان پذیر نیست . در این بین بانوان به عنوان ارکان اصلی بنیان خانواده نقش و جایگاه بسیار مهمی در رشد و بالندگی و توسعه اجتماعی جامعه دارند ، به شرط آنکه جامعه بتواند با برنامه ریزی موثر و مناسب از ظرفیتها و پتانسیل های موجود در آنها به نحو شایسته ای استفاده کند .
 
در ادامه این مراسم نعمت اله فاضلی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطایی نیز پیرامون توسعه اجتماعی شهر با محوریت بانوان به موارد مهمی اشاره کرد .
 
در پایان این مراسم اعضاء کمیته راهبردی محلات با دریافت احکام ، مجوز فعالیت دریافت کردند .
 
این همایش با حضور جمعی از مدیران ارشد شهرداری منطقه 21 ، مشاور شهردار در امور بانوان این منطقه ، دبیران شورایاری و نمایندگان کمیته های تخصصی شورای راهبردی منطقه 21 در سالن آمفی تئاتر ققنوس در سرای محله باشگاه نفت برگزار شد .
 
گفتنی است جلسات کارگروه های تخصصی به صورت مستمر در محلات تشکیل خواهد شد .
برچسب ها: همایش ، شهردار ، توسعه ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار