روزنامه لاتریبون نوشت ایران خود را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع نفت و گاز خود آماده می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه لاتریبون، ایران امیدوار است در پی مذاکراتی که از هجدهم ماه فوریه از سر گرفته می‌شود، توافقی قطعی در مورد لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران حاصل شود. همزمان ایران کمیته‌ای برای آماده‌سازی چارچوب های قانونی جدید به منظور تشویق سرمایه گذاری شرکت های نفتی بین المللی تشکیل داده است. 

یکی از مقامات وزارت نفت ایران اعلام کرد این وزارتخانه در حال آماده سازی نوعی قرارداد جدید و بسیار جذاب برای شرکت های نفتی بین المللی با توجه به لغو تحریم های غرب علیه ایران است. 

"مهدی حسینی" معاون وزیر نفت و  مسئول کمیته آماده سازی می‌گوید این کمیته به مدت چهارماه پیش نویس قرارداد جدید را بررسی می کند که حداکثر تا ماه مه یا ژوئن نهایی خواهد شد. این قراردادهای جدید قرار است جایگزین قراردادهای بیع متقابل شود که از بیست سال پیش در ایران مورد استفاده قرار می گرفت.

مهدی حسینی اعلام کرد قراردادهای جدید بسیار شبیه به قراردادهایی است که هم اکنون در سطح بین المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وی تاکید کرد این قرارداد حداکثر انعطاف پذیری در همه حوزه‌ها از جمله عملیات، همکاری و بوروکراسی را دارد که گاهی اوقات مانع از اجرای قرارداد و سرمایه گذاری می‌شد. این قرارداد جدید قرار است در جریان کنفرانسی بزرگ به شرکت‌های بین المللی معرفی شود. 

مهدی حسینی گفت این کنفرانس که قرار بود در فصل بهار در لندن برگزار شود به درخواست دولت آمریکا لغو و قرار است در ماه نوامبر برگزار شود. البته هنوز تاریخ دقیقی مشخص نشده است. 

این مقام مسئول وزارت نفت اعلام کرد ایران در پنج سال اینده برای عملیات  تولید و صادرات نفت به صد و پنجاه میلیارد دلار نیاز دارد. 

ایران امیدوار است مذاکرات با گروه پنج بعلاوه یک( آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) که قرار است از هجدهم فوریه از سر گرفته شود، به توافقی قطعی برای حل بحران هسته ای و همچنین لغو تمامی تحریم های اعمال شده از سوی غرب منتهی شود. 

مهدی حسینی در این باره گفت ما باید صنعت نفت و گاز خود را با بهترین فنآوری ها توسعه دهیم اما این مسئله تنها با منطق برد-برد محقق می‌شود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار