رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: قم مرکز دانش اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این امر سبب شده نورانیت این شهر افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی مقدم ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) اظهار کرد: احترام به اهل بیت(ع) پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات و پس از حیات آنها یکی از ویژگی‌های علاقه‌مندان به مذهب اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: پیروان مکتب اهل بیت(ع) همواره سعی می‌کنند، قبور اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوار آنها را مورد احترام قرار دهند به طوری که در مکان‌های مختلف ایران اسلامی بارگاه نورانی و معنوی فرزندان اهل بیت پیامبر اکرم(ص) وجود دارد و مردم ایران نسبت به آنها ادای احترام می‌کنند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه قم به عنوان مرکز اندیشه و تفکر اسلام است گفت: این شهر از وجود امامزادگان ارزشمندی برخوردار است که در راس آنها حضرت معصومه(س) که خواهر بزرگوار امام رضا(ع) هستند قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ علاقه‌مندان و دوستداران اهل بیت(ع) از گوشه و کنار ایران به زیارت مرقد مطهر امامزادگان بزرگوار مشرف می‌شوند و وجود بارگاه حضرت معصومه(س) یکی از امتیازات شهر قم است.

وی خاطرنشان کرد: مومنان نیازها و مشکلات خود را در محضر حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) عرضه می‌کنند و به تجربه ثابت شده کسانی که به این دو مرقد شریف توسل پیدا کردند، خداوند به برکت وجود آنها نیازشان را برطرف کرده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به ویژگی عصمت گفت: عصمت ویژگی خاصی است که به امامان معصوم داده شده و مقام الهی است که برای حجیت کلام و عمل داده می‌شود و خداوند این ویژگی را به افراد خاصی داده است.

وی یادآور شد: عصمت از مقولات ذات مراتب بوده، یعنی عصمت دارای رتبه‌های گوناگون است، بدون تردید بندگان صالح خدا گاهی مراتبی از عصمت را دارا هستند، ولی عصمت کامل و جامع مخصوص امامان معصوم است./


برچسب ها: قم ، مرکز ، دانش ، اهل ، بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.