عملیات اجرای بزرگترین واحد فروسیلیس شمالغرب کشور در خوی آغازشد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، پروژه اقتصادی کارخانه ذوب آهن آرارات خوی در بخش ایواوغلی خوی ساخته می شود که مجهزترین کارخانه فروسیلیس شمال غرب و چهارمین واحد در نوع خود در کشور به شمار می‌آید.

امروز در آئین گلنگ زنی این واحد صنعتی قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری بسترهای لازم برای مشارکت مردم جهت توسعه صنعت و اقتصاد را فراهم کرده است.

وی گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است باید پس از خلق حماسه سیاسی امیدوارانه و با تدبیر برای خلق حماسه اقتصادی تلاش کنیم.

سعادت با اعلام حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان افزود : امیدواریم همه سرمایه گذاران و مبتکران و کارآفرینان بتوانند راه حماسه اقتصادی را طی نمایند و سیستم اجرائی کشور نیز اعم از بانک ها ، صنایع و معادن و سایر دستگاههای اجرایی موانع تولید را از راه بردارند و به سرمایه گذاران در این زمینه کمک نمایند.

بر اساس این گزارش این واحد در سه مرحله احداث و راه اندازی می شود که برای مرحله نخست آن 1680 میلیارد ریال و 25 میلیون دلار اعتبار پیش بینی شده و در زمان بهره برداری کامل، مجموع سرمایه گذاری آن به پنج هزارو 300 میلیارد ریال خواهد رسید.در مرحله اول این کارخانه 350 نفر و در مراحل دوم و سوم بیش از 900 نفر مشغول بکار خواهند شد.هم اکنون تولید فروسیلیس در کشور 90 هزار تن در سال است که با بهره برداری از این کارخانه این میزان به 115 هزار تن در سال خواهد رسید و 50 درصد نیاز کشور به این محصول تامین و سالانه بیش از 50 میلیون دلار برای کشور صرفه جویی ارزی خواهد شد.

این واحد پس از بهره برداری بیش از 60 درصد محصولات تولیدی خود را به خارج از کشور صادر خواهد کرد.

همچنین قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان خوی از واحد های مختلف از جمله واحد اداری، کنترل کیفیت و واحد آزمایشگاهی کارخانه سیمان آذرآبادگان این شهرستان بازدید کرد./ش

برچسب ها: خوی ، کشور ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.