مدیرکل راه و شهرسازی استان قم توسعه حمل و نقل ریلی را از سیاست‌های دولت ذکر کرد و یادآور شد: در این بخش نیز راه آهن سریع السیر تهران، قم، اصفهان با اعتبار 5 هزار میلیارد در دست طراحی است که با سرعت حدود 350 کیلومتر حرکت خواهد کرد و در کاهش زمان سفر موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمد امین نصراللهی با اشاره به اینکه مسکن و شبکه راه نیاز اولیه انسان و عامل توسعه هستند، اظهار داشت: حدود 40 درصد اقتصاد کشور مربوط به بخش راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 185 کیلومتر آزاد راه 167 کیلومتر در محدوده استان قم وجود دارد، ابراز داشت: این میزان 8 درصد کل آزادراه‌های کشور است که میزان تا پایان امسال به 10 درصد می‌رسد که شاخص مهمی به شمار می‌رود.

نصرالهی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای 50 خانوار قم دارای راه آسفالت هستند، خاطرنشان کرد: از روستاهای بالای 20 خانوار نیز تنها راه 5 روستا آسفالت نیست که این روستاها نیز در برنامه قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه در بخش هوایی نیز نخستین فرودگاه بخش خصوصی در استان در حال احداث است، گفت: با تعاملاتی که صورت گرفته مشکلات این بخش نیز در حال رفع است.

وی با اشاره به تحویل 30 هزار مسکن مهر به داوطلبان تاکید کرد: در تلاش هستیم مابقی این طرح را نیز سامان ده کنیم.

نصرالهی با اشاره به اینکه 3 هزار و 173 نفر عضو نظام مهندسی استان قم هستند یادآور شد: ساماندهی 4 هزار نفر در این بخش با برگزاری آزمون و صدور پروانه به انجام رسیده‌ است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برخی از پروژه‌های قابل افتتاح راه و شهرسازی استان قم در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در این ایام 35 کیلومتر راه روستایی تحول مردم می‌شود./ش ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.