دستگاه امنیت داخلی دولت اوکراین یکشنبه اعلام کرد واحدهای ضد تروریسم این کشور به علت تهدیدات فزاینده مبنی بر حمله به اماکن مهمی همچون فرودگاهها، پایانه های مسافربری، خطوط انتقال انرژی و نیروگاههای هسته ای، به حال آماده باش کامل درآمده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ضد اطلاعات اوکراین در این خصوص افزود اقدامات واحدهای مقابله کننده در وهله نخست پیشگیرانه است. 

معترضان اوکراینی که به منظور سرنگونی "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور، بیش از دو ماه است مرکز کیف را به اشغال خود درآورده اند، تاکنون چند ساختمان دولتی را محاصره کرده و بارها با پلیس درگیر شده‌اند.

سازمان ضد اطلاعات اوکراین در بیانیه اش اعلام کرد هدف از اتخاذ تدابیر جدید، اطمینان از امنیت و جلوگیری از فعالیت های جنایتکارانه با اهداف تروریستی است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که یکی از هواداران مخالفان اوکراینی جمعه به علت تلاش برای ربودن یک فروند هواپیمای مسافربری در استانبول بازداشت شد.

ظاهرا هواپیما ربا درخواست کرده بود این هواپیما به شهر سوچی روسیه تغییر مسیر دهد که اکنون محل برگزاری مسابقات المپیک زمستانی است و یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین در حاشیه مراسم افتتاحیه آن با پوتین همتای روس خود ملاقات کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار