بحران و خشونت در جمهوری آفریقای مرکزی همچنان ادامه دارد و کمیساریای عالی آوارگان تأیید می کند، بیش از دویست هزار آواره در جمهوری آفریقای مرکزی وجود دارد که هر روز هم بر این تعداد افزوده می شود و چالشی بشری را به وجود آورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این شبکه تلویزیونی فرانسوی در گزارشی از شمال این کشور افزود : کاروانی شامل بیش از دویست کامیون از آوارگان مسلمان که شب قبل پایتخت را ترک کرده بودند با پشتیبانی و اسکورت سلکاهای سابق عازم کشور چاد هستند. 

جیم آرون از آوارگان می گوید: در حال حاضر هیچ امنیتی وجود ندارد. دولتی هم وجود ندارد. در واقع هیچ چیزی وجود ندارد به همین خاطر هم ما از اینجا می رویم. وجود اسکورت برای کامیون های حامل این آوارگان مسلمان امری اجتناب ناپذیر است. چرا که شبه نظامیان مسیحی ضد بالاکا در خارج از شهر نگهبانی می دهند. 

موسی حسن یکی دیگر از آوارگان می گوید: اکنون باید با ضد بالاکاها درگیر شویم. ارتش آن ها را خلع سلاح نکرده است. به آن ها اجازه داده شده است که مسلمان ها را بکشند. این شرایط عادی نیست.

در محله دیگری کاملاً جدا از محله قبلی، کشیش مارسیال اگوآ غیرنظامیان مسیحی آن اطراف را گروه بندی می کند. آنان نگرانند که درگیری میان طرفین آغاز شود. این کشیش می گوید: «هیچ نیروی انتظامی برای ایجاد نظم وجود ندارد. ما هم ناچاریم از خودمان محافظت کنیم.» در اینجا آوارگان آرامش ندارند. آنان نزد ساکنان این منطقه می روند و در کنار آن ها می مانند. در حال حاضر نیروهای ضد بالاکا و سلکاهای سابق یکدیگر را زیر نظر گرفته اند و مراعات حال غیر نظامیان را می کنند. غیر نظامیانی که ترجیح داده اند قبل از آغاز درگیری ها و باج گیری ها این منطقه را ترک کنند. نوجوان آواره ای می گوید: ما از ترس گرفتار شدن در آتش درگیری های دو طرف به اینجا آمده ایم.

250 سرباز چادی حاضر در نیروهای اتحادیه آفریقا موسوم به میسکا از شهر محافظت می کنند. کمک های بشر دوستانه موجود در منطقه در صورت بروز درگیر کافی نخواهد بود. عبدو دی‌انگ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد می گوید: در حال حاضر، برای توقف مشکلات و کمک به مردم جمهوری آفریقای مرکزی به کمک های بیشتری از سوی جامعه بین الملل نیاز است.

از زمان آغاز بحران بیش از دویست هزار نفر منازل خود را ترک کرده اند و مانند این افرادی که تازه به اینجا رسیده اند نام خود را در میان آوارگان ثبت کرده اند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: آفریقا ، مرکزی ، آواره ، مردم ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار