شماری از تروریستهای سوری و عراقی عضو جبهه النصره به طراحی و اجرای حمله تروریستی با دو دستگاه خودرو به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه در دمشق که اکتبر پارسال (مهر ماه) رخ داد اعتراف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) ؛این عده از تروریستهای عضو جبهه النصره وابسته به شبکه القاعده که از ملیتهای سوری و عراقی هستند به منفجر کردن دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده توسط دو فرد انتحاری در مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه در سیزدهم اکتبر سال گذشته اعتراف کردند.

آنها گفتند این دو دستگاه خودرو را با مقادیر زیادی مواد منفجره در منطقه قدسیا در ریف دمشق بمب گذاری و سپس به همراه دو انتحاری به نامهای احمد غسان شعبان و یاسر طاها سلوم به دمشق منتقل و آنها نیز این دو دستگاه خودرو را در نزدیکی دیوارهای این ساختمان منفحر کردند.

یوسف فراس دعدوش معروف به ابو عبیده حمید متولد دمشق و دارای مدرک دانشگاهی در زبان انگلیسی و فعال در زمینه رایانه در اعترافات خود گفت به جبهه النصره پیوست و به عنوان مسئول اداری آن در دمشق فعالیت می کرد. 

دعدوش سپس به جزئیات طراحی و حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه اشاره کرد.حیدر عبدالمطلب محسن خزرجی معروف به حسام ابو جعفر از اتباع عراق و دارای مدرک زیر دیپلم گفت به جبهه النصره پیوست و دادستان کل نظامی ابو سمیر اردنی و رئیس کلانتری امنیتی النصره در منطقه رکن الدین در دمشق و فرمانده گردان امنیتی ویژه در قدسیا بود.

وی نیز به تشریح جزئیات نقش خود در طراحی و حمله به رادیو و تلویزیون سوریه پرداخت. راشد حسین بعلبکی معروف به ابو حسین متولد استان دمشق و دارای مدرک ریاضی و معلم بوده و به جبهه النصره پیوسته بود. وی گفت مأموریتش در این جبهه نیز وارد کردن خودروهای بمب گذاری شده از قدسیا به دمشق بود. بعلبکی نیز به بیان جزئیات نقش خود در این حمله تروریستی پرداخت.

سرگرد حسین بعلبکی معروف به ابو النور متولد ریف دمشق و دارای مدرک بازرگانی و اقتصاد و کارمند مجلس سوریه گفت به جبهه النصره ملحق شد و مأموریتش نیز وارد کردن خودروهای بمب گذاری شده از قدسیا به دمشق بود.

او نیز نقش خود را در حمله تروریستی به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه در دمشق تشریح کرد.محمد کمال محمد امین معروف به ابو سجاد متولد بغداد و دارای ملیت عراق و دارنده لیسانس زیست شناسسی گفت در سوریه در زمینه چاپ فعالیت می کرد و به جبهه النصره پیوست و سپس عضو گردان امنیتی ویژه النصره در قدسیا بود. امین نیز به تشریح نقش خود در این حمله پرداخت.

رائد احمد حسین معروف به ابو عبد الله از شهر بغداد و دارای ملیت عراق و دارنده مدرک دبیرستانی گفت راننده تاکسی بود و به جبهه النصره پیوست و عضو گردان امنیتی ویژه النصره در قدسیا بود.
وی نیز نقش خود را در این حمله تشریح کرد.

محمد خلیل عبد الله عزاوی معروف به ابو المحب متولد بغداد و دارای ملیت عراق و دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات عرب و موسسات سازمان ملل متحد برای تدریس دانشجویان عراقی در سوریه فعالیت می کرد و به جبهه  النصره پیوست و کارش نیز نوشتن وصیت انتحاری ها پیش از اجرای عملیات بود. 

وی نیز نقش خود را در حمله به ساختمان رادیو و تلویزیون سوریه بیان کرد. سازمانهای امنیتی سوری همچنین حسین سلمان محمد علی البیرمانی معروف به « حسین انقلاب » و متولد بغداد را در کمینی در تاریخ بیست و پنجم اکتبر سال گذشته کشتند و او خطرناکترین عضو گردان امنیتی وابسته به النصره در قدسیا بود.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار