مديركل عمليات پرواز سازمان هواپيمايي كشوري گفت: از اين پس خلبانان سازمان هواپيمايي كشوري در طول مسير پروازي، بر عملكرد خدمه پرواز نظارت مي كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،خلبان سيد مهدي احمدي موسوي اظهارداشت: با توجه به نقش نظارتي سازمان بر نحوه پرواز هواپيماهاي شركتهاي داخلي، دستورالعمل بازرسي در مسير(CAD6306) براي اولين بار توسط خلبانان اين سازمان به مرحله اجرا درآمد.

وي خاطرنشان كرد: تاكنون بازرسي به صورت زميني و قبل از پرواز صورت مي گرفت اما با صدور دستورالعمل جديد، خلبانان دفتر عمليات پرواز با حضور در واحد ديسپچ شركت هواپيمايي به همراه خدمه پرواز كارخود را شروع مي كنند.

مديركل عمليات پرواز سازمان هواپيمايي كشوري افزود: وظيفه اصلي بازرس ارزيابي طرزكار و صلاحيت كلي خدمه پرواز است و سپس بازرس به همراه خدمه پرواز وارد هواپيما شده و بر نحوه انجام چكهاي قبل از پرواز مطابق دستورالعملهاي كارخانه سازنده (FCOM) نظارت مي كند.

وي تصريح كرد: خلبانان سازمان هواپيمايي كشوري از رعايت تمامي جوانب عملياتي مطابق با دستورات مقررتوسط شركت هواپيمايي كه قبلا مورد تائيد سازمان واقع شده اند اطمينان مي يابند.

احمدي موسوي يادآورشد: در طول پرواز از تجهيزات اضطراري هواپيما و دستورالعملهاي كلي كابين مسافر شامل تمهيدات لازم در منطقه آشپزخانه هواپيما و نحوه استفاده از صندلي هاي مهمانداران، تجهيزات سرويس دهي و طرز چيدمان بارحمل شده توسط مسافر، نحوه سرويس دهي و مراقبت ازمسافران، كنترل علايم و دستورات شامل بسته بودن كمربندها، نكشيدن سيگار و علائم خروج اضطراري بازديد و مورد ارزيابي قرار مي دهند .

وي گفت: همچنين اگر رفتار خدمه پرواز بيانگرآنست كه ايشان دچار شك و ترديد شده و يا با محدوديتهاي هواپيما، دستورالعمهاي عملياتي، سيستمها يا تجهيزات هواپيما و نحوه استفاده ازآنها و يا چك ليستهاي عادي و اضطراري آشنايي و آگاهي كامل ندارد بدون تداخل درانجام كار و وظايف ايشان پس ازاتمام پرواز نسبت به توجيهات وارائه توضيحات لازم اقدام مي كنند.

احمدي موسوي ابرازداشت: خلبانان اين سازمان درطول پرواز كليه مكالمات را بررسي و نحوه سرويس دهي واحدهاي مراقبت پرواز و ساير ارگا نهاي ذيربط را ارزيابي كرده و در صورت مشاهده هر نوع كاستي كه بتواند ايمني پرواز را به مخاطره اندازد مراتب را سريعا به مقامات ذيربط گزارش مي كند.

در پايان پرواز، بازرس نتيجه حاصله از بازرسي خودرا با تكميل كردن چك ليست مربوطه به اطلاع خلبان فرمانده هواپيما رسانده و پس از مراجعت به دفتر يافته هاي بازرسي به شركت هواپيمايي مربوطه ارسال مي شود تا واحدهاي ذيربط در شركت به رفع نواقص بپردازند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عملیات ، پرواز ، خلبانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار