دانشمندان لیستی از خطرناکترین وسایل برقی و حتی غیر برقی که سبب آسیب دیده‌گی شدید کودکان می‌شود را منتشر کرده و در خصوص احتیاط به هنگام استفاده از آنها هشدار می دهند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛پزشکان به خانواده ها هشدار می دهند که هنگام استفاده از سشوار، اتوی مو و یا حتی لیوان حاوی نوشیدنی  داغ مراقب کودکان خردسال باشند.

 گفتنی است، سوختن کودکان خردسال با وسایل فوق به تازگی در دنیا بسیار زیاد شده و از هر 20 کودک، یک مورد سوختگی به خاطر استفاده از این نوع وسایل دیده می شود.

بررسی ها نشان می دهند، براساس  تحقیقات انجام شده وسایلی مانند سشوار و یا اتوی مو  حتی پس از 8 دقیقه از خاموش کردن آنها  دمایی معادل 80 درجه  سانتیگراد دارند که می تواند سبب سوختگی شدید خردسالان به دلیل کم بودن سطح مقاومت پوست آنها شود.

 علاوه بر وسایل برقی، 55 درصد از سوختگی ها به دلیل دست زدن به لیوان های داغ در خردسالان صورت می گیرد  که حتی می توان در صورت پاشش ماده ‌ی داغ سوختگی با درجه بالا در کودک ایجاد کند.

پزشکان میزان مقاومت  پوست کودکان را یک پانزدهم بزرگسالان برآورده  کرده اند و به همین دلیل توصیه می کشد این وسایل از دسترس کودکان دور باشد و در صورت بروز سوختگی سریعا با مراکز درمانی تماس گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: وسیله ، برقی ، سوختگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار