کشتی گیر سنگین وزن آذربایجان شرقی و قهرمان وزن 125 کیلوی جام جهان پهلوان تختی در بدو ورود به استان توسط مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت و جایزه نقدی خود را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، به نقل از روابط عمومي اداره ي كل ورزش و جوانان استان، "سید محمد شروین اسبقیان" مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این دیدار که اعضاء هیات کشتی استان و معاونین اداره ي کل ورزش و جوانان حضور داشتند، این موفقیت را به وی، خانواده و جامعه کشتی استان و کشور تبریک گفت و افزود : مدال طلای رقابتهای کشتی آزاد 125 کیلوی مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی توسط پرویز هادی عیدی بزرگی رد دهه فجر برای مردم آذربایجانشرقی بود.

وی افزود :با افزوده شدن مدال طلای رقابتهای جام تختی در کنار مدالهای طلای قهرمانی آسیا و دانشجویان جهان ، مدال طلای اینچوان 2014 کره جنوبی از آن کشتی آذربایجان شرقی است و از پرویز هادی انتظار کسب یک مدال با ارزش طلا داریم.

مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود : با بها دادن به ورزش و قهرمانان ورزشی و كسب عناوین برتر بین المللی، كشور خود را به گونه ای كه شایسته است به جهانیان معرفی می كنیم و در این راه کشتی طلایه دار بوده و هست و آذربایجان شرقی نیز در این میان سهم داشته است.

وی کسب مقام‌های ورزشی را نشانه قابلیت‌های جوانان استان دانست و افزود: موفقیت پهلوان پرویز هادی در وهله اول با توکل به خدا و سپس تمرین و مجاهدت خود او و دعای خیر مردم به دست آمده و این که جوانی از تبریز و باسمنج به این افتخار دست یافته، بسیار باارزش است.

اسبقیان با بیان این که قهرمانی پرویز هادی، درخشش دوباره کشتی در آذربایجان شرقی بود و امیدواریم همچنان استمرار داشته باشد، ابراز امیدواری کرد شاهد موفقیت بیشتر این قهرمان در عرصه‌های بالاتر به ویژه در بازیهای اسیایی اینچوان کره جنوبی و المپیک 2016 باشیم.

وی افزود : به دست آوردن مدال طلای سنگین وزن رقابتهای مهم جهانی با ارزش ترین مدال رقابتهاست و مدال طلای 125 کیلوی پرویز هادی در جام جهان پهلوان تختی ارزش و اعتباری دیگری برای ورزش کشتی استان دارد.

"پرويز هادي" قهرمان سنگین وزن رقابت ھای جام تختی نيز گفت: با توجه به پیروزی شابان بای مقابل قاسمی و آذرشکیب و انتظار بالای مردم برای پیروزی من در این مسابقھ، کشتی گرفتن در چنین فضایی خیلی سخت بود.

وی در خصوص کسب عنوان قهرمانی سنگین وزن جام تختی گفت: انصافاً سطح این مسابقات امسال قابل مقایسه با سالهای قبل نبود و تیمها و کشتی گیران خوبی به میدان آمده بودند.

هادی در خصوص دیدار فینال مقابل شابان بای گفت: کشتی گرفتن در چنین فضایی خیلی سخت بود،به خصوص اینکه این کشتی گیر پیش از فینال نفرات اصلی تیم ملی؛ کمیل قاسمی و محمدرضا آذرشکیب را شکست داده بود؛ ھمین موضوع و انتظار مردم برای پیروزی من در این مسابقه کار را خیلی سخت کرده بود. خوشحالم که با پیروزی در این مسابقه دل مردم را شاد کردم و باعث خوشحالی آنھا شدم.

دارنده مدال طلای آسیا در خصوص عملکرد ضعیفش در ابتدای مسابقه فینال و جبران امتیازات از دست رفته در تایم دوم گفت: با برنامه مقابل این حریف روی تشک رفته بودم و می دانستم این کشتی گیر درتایم دوم از نظر بدنی تحلیل می رود به ھمین دلیل برنامه اصلی را برای زمان دوم مسابقه گذاشته بودم که خوشبختانه با راھنمایی ھای مربیان و رسول خادم نتیجه ھم گرفتم.

ھادی خاطر نشان کرد: خوشحالم که بعد از مدت ھا مزد زحماتم را گرفتم و با قھرمانی در جام تختی می توانم دوباره به دوبنده تیم ملی برسم؛ تمام ھدفم پوشیدن دوبنده تیم ملی در بازی ھای آسیایی و مسابقات جھانی است که با یک مدال خوش رنگ گام در راھی تازه بگذارم.

پرویز هادی کشتی گیر باسمنجی و دارنده مدالهای طلای آسیا و دانشجویان جهان با شکست کشتی گیر مطرح و سرشناس تیم قزاقستان به مقام قهرمانی و مدال طلای وزن 125 کیلوگرم مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی دست یافت.

دیدار نهایی وزن 125 کیلوگرم این رقابت ها عصر امروز (جمعه) در سالن مملو از تماشاگر شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و «پرویز هادی» قهرمان آسیا در سال های 2012 و 2013 در یک کشتی متهورانه و دیدنی موفق شد «دولت شعبان اف» قهرمان سابق آسیا و نفر پنجم بازی های المپیک 2012 لندن از قزاقستان را با نتیجه 9 بر چهار مقهور برتری خود کند.

دولت شعبان اف که یک کشتی قدرتی است و موفق شده بود با استفاده از قدرت بدنی خود و همچنین آشنایی با فنون کشتی فرنگی از جمله فن تندر، کمیل قاسمی و محمدرضا آذرشکیب دو کشتی گیر صاحب نام فوق سنگین کشورمان را شکست دهد، برابر پرویز هادی حرفی برای گفتن پیدا نکرد و اسیر زیرگیری های کشتی گیر دلاور تبریزی تیم کشورمان شد.

در این کشتی، دولت شعبان اف در پی قوس کاری ها و خیمه های سنگین پرویز هادی از نفس کم آورد به طوری که در اواخر مبارزه، حتی قدرت ایستادن روی پاهای خود و مبارزه کردن برابر حریف شجاع ایرانی خود را نداشت.

در دیدار رده بندی وزن 125 کیلوگرم، عبدالله قمی از ایران، آیال لازاروف از قرقیزستان را شکست داد و به مقام سوم رسید. کشتی گیر قرقیزستان برای رسیدن به دیدار رده بندی موفق شده بود، حریف اوکراینی خود را در مرحله نیمه نهایی شکست دهد.

همچنین کمیل قاسمی دارنده مدال برنز بازی های المپیک 2012 لندن از ایران در دیگر دیدار رده بندی این وزن، هم وطن خود محمدرضا آذرشکیب را شکست داد و به مقام سوم رسید.

آیال لازاروف از قرقیزستان و محمدرضا آذرشکیب از ایران به مقام پنجم مشترک رسیدند.

تیم ایران به مقام قهرمانی سی و چهارمین دوره مسابقه های بین المللی کشتی آزاد جام «جهان پهلوان غلامرضا تختی» در تهران دست یافت.
 
 
انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: مدال ، طلای ، کشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.