نمایندگان با حذف جدول 17 که براساس آن اعتباراتی در اختیاربرخی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار می‌گیرد، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز بررسی جداول لایحه بودجه 1393 را در دستور کار داشتند که باز هم جدول 17 که پرداخت اعتبارات خارج از قواعد نظارتی به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی است، مجددا برای چندین سال متوالی در بودجه سالانه ابقا شد.  
 
این در حالی است چندی پیش احمد بخشایش نماینده اردستان از جدول 17 تحت عنوان دزدی محترمانه 189 میلیارد تومانی سخن گفته بود چرا که براساس جدول 17 ، 189 میلیارد تومان اعتبارات در اختیار برخی اشخاص حقیقی و حقوقی قرار داده می‌شود که هیچ نظارتی بر این گونه موسسات و نحوه هزینه‌کرد اختصاص داده شده وجود ندارد.  
 
علی‌رغم اینکه اکثر نمایندگان با وجود چنین جدولی در گفتگوهای جداگانه اعلام مخالفت کرده بودند و علی‌رغم اینکه کمیسیون تلفیق در جلسه ظهر امروز خود این جدول را حذف کرده بود ولی در بیست و چهارمین جلسه جزئیات بودجه حجت‌الاسلام پژمان‌فر پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت یعنی ابقا جدول 17 را مطرح کرد و علی لاریجانی نیز از این  جدول دفاع کرد.
 
رئیس مجلس گفت: تعجب می‌کنم دولت به فرهنگ کمتر توجه کرده و حالا یک مقدار مختصری که بودجه اختصاص داده تعجب می‌کنم که چرا کمیسیون تلفیق این بودجه را حذف کرده است.   
 
البته رئیس مجلس اجازه سخنرانی به غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق و سایر نمایندگانی که می‌خواستند در مخالفت با این جدول صحبت کنند را نداد و در نتیجه پیشنهاد بازگشت را به رای گذاشت و نمایندگان با 128 رای موافق، 43 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر با بازگشت به لایحه دولت موافقت کردند تا این جدول همچنان ابقا شود.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: نوبت ، عصر ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار