قم/

شرط گذشتن از علایق دنیوی محبت دین است

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه محبت به خداوند محبتی بالا‌تر از محبت به پدر و مادر است، عنوان کرد: در روایات بسیار زیادی این موضوع مورد تاکید قرار گرفته ‌و بر همین اساس اگر محبت دین به عنوان اولویت برای انسان قرار بگیرد فرد می‌تواند ازعلاقه‌های دنیوی بگذرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با جمعی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه دین داری باید در مرحله‌ای قرار بگیرد که انسان بتواند از تمامی خواسته‌ها و نیازهای خود دل بکند، اظهار کرد: کسی که مسیری را انتخاب می‌کند باید در تمام سختی‌های این مسیر را نیز به جان بخرد زیرا تنها در این صورت است که می‌تواند در مسیر درست گام بردارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید هر انسانی پیام‌های الهی را دریافت کند، خاطرنشان کرد: گوش کردن به فرامین الهی سبب می‌شود که انسان از جان خود بگذرد و جان خود را برای دین خود فدا کند.

وی با اشاره به اینکه جوان در بهترین مرحله از زندگی خود قرار داد تصریح کرد: تنها در صورت هماهنگ کردن گوش دل با یکدیگر انسان می‌تواند در اوج آروزهای خود از آن‌ها بگذرد و جان خود در مقابل دشمنان قرار دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بسیاری از روایات برای بیداری انسان‌ها توسط اهل بیت (ع) نقل شده‌اند، خاطر‌نشان کرد: باید این موضوع به تمامی دنیا معرفی شود که مسیر ما حسینی و رهبر ما نیز حسینی است و در این مسیر شهادت برای ما شیرین‌تر از عسل است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه دشمن با تمام قوا در حال براندازی نظام اسلامی است تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر دوش پدران و مادران جامعه کنونی این است که باید این انقلاب به عنوان مهم‌ترین امانت به نسل‌های بعدی انقلاب سپرده شود./ش

برچسب ها: قم ، گذشت ، علایق ، دنیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.