استاندار همدان از سرمايه گذاري 400 ميليارد توماني بخش خصوصي در حوزه ی گردشگري استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ محمد ناصر نيکبخت گفت:  در ده روز آينده ساخت طرحي توريستي تفريحي که در آن هتلي هفت ستاره، رستوران تفريحي با سالن بزرگ و سالن 600 نفره و پارکينگ طراحي شده با سرمايه گذاري 400 ميليارد توماني بخش خصوصي در همدان آغاز مي شود که اين طرح  3 هزار شغل ايجاد مي کند.
وي افزود: نظام اسلامي خدمات شايسته اي را به مردم ارائه کرده است که در استان همدان ساخت آزاد راه همدان – ساوه ، راه آهن همدان- تهران ، راه آهن ملاير و توسعه استان در برنامه بوده و هست.
استاندار افزود: استان با توجه به شرايط آب و هوايي مي تواند مرکز توسعه ی غرب کشور باشد و با وجود فرهيختگان استان،  آينده همدان بسيار روشن است .
نيکبخت با بيان اينکه از هزار و 500واحد تولیدی موجود در استان ، نزديک به 600 واحد توليدي تعطيل شده است اضافه کرد: بايد مشکل اين واحدها را حل کرده و به دنبال سرمايه گذاران جديد هم باشيم.
 وي تصريح کرد: امسال 25 هزار شغل ايجاد شده از آمار اشتغال استان کم شده که البته مربوط به واحدهاي تعطيل شده است و در مقابل  21 هزار شغل جديد ايجاد شده يعني 4 هزار شغل از آمار اشتغال استان کم شده که با بانک ها و صنايع جلساتي داشته ايم تا سرمايه در گردش آنها تامين شود و با حل مشکلات واحدهاي تعطيل شده و در آستانه تعطيل استان ،آنها به گروه توليد ، برگردند و قول مي دهيم که مشکلات صنايع حل شود.
استاندار اعلام کرد: نورد وابسته به فولاد ويان که از واحدهاي موفق استان است، ايجاد خواهد شد و با کمک صندوق توسعه ملي 33 ميليون يورو و  220 ميليارد ريال اعتبار ريالي براي اين واحد تامين شد.
نيکبخت  طرح  GTL نهاوند که  از گاز، بنزين تهيه مي کند را طرح ديگري دانست که با پيگيري، مشکل تسهيلات آن حل شده است و افزود: با پيگيري انجام شده 3 پتروشيمي هگمتانه، ابن سينا و ملاير نيز در استان فعال خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: پروژه منطقه اقتصادي جهان آباد در حال پيگيري است و با راهکارهاي انديشيده شده مشکل آن حل خواهد شد البته براي استفاده از پساب  همدان در اين منطقه و نيروگاه شهيد مفتح با وزارت نيرو توافق شده و کار آن در حال انجام است.
استاندار با تقدير از رئيس جمهور و اعضاي هيات دولت گفت: در اين مدت سه ماهه در پيگيري ها و مراجعات مکرر به مرکز، وزرا و اعضاي دولت  توجه ويژه اي به استان داشتند به طوري که حدود 250 ميليارد تومان اعتبار براي توسعه استان علاوه بر اعتبارات مصوب در اين مدت جذب شده است البته همکاري خوب نمايندگان استان در اين مدت نيز قابل تقدير است.
نيکبخت از جذب يک سرمايه گذار براي سرمايه گذاري در پروژه هاي نيمه تمام استان خبر داد و افزود: اين سرمايه گذار آمادگي دارد هزار ميليارد تومان در استان در قالب بيع متقابل و فاينانس سرمايه گذاري کند و امروز معاون عمراني استاندار با وي جلسه داشته و 200 ميليارد تومان از پروژه هاي آب استان  براي سرمايه گذاري وي آماده شده و 800 ميليارد تومان  نيز براي پروژه هاي ديگر استان سرمايه گذاري مي شود./ب
برچسب ها: سرمایه ، گردشگری ، پروژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.