معاون امور شهری و فضای سبز منطقه 2 از ساماندهی تقاطع خیابان فرهنگ و دریا و تبدیل آن به بوستان شهدا و افتتاح آن همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید مرتضی علم‌الهدی  گفت: با توجه به اینکه تقاطع خیابان فرهنگ و دریا محل  نا امنی برای ساکنین شده بود، احداث فاز یک بوستان  شهدا به مساحت 6 هزار متر مربع در این محل علاوه بر ساماندهی وضعیت  خاص آن به زیبایی محل و سطح فضای سبز منطقه می‌افزاید.
 وی افزود: این بوستان در 2 طبقه اجرا شده که به وسیله پلکان موجود در جانب غرب به یکدیگر متوصل می شود و در دو سوی این بوستان و در حاشیه معبر و باغچه و گل و گیاه و طراحی‌های زیبا و خاص انجام شده است و در برخی از قسمت‌ها و در محل ارتفاع دو طبقه با بهره‌گیری از  کول و خاکریزی‌های مربوط به کاشت  گل و گیاه  در حال اجرا است.

سید مرتضی علم‌الهدی در ادامه بیان داشت: با بهره‌گیری از 8 دستگاه برج نوری 18 متری و 16 عدد پایه چراغ 3 متری با استفاده از لامپ های  کم مصرف و لامپ های  مخصوص و الوان در میان پلکان جهت نور پردازی آن بهره گیری  شده است همچنین نصب نیمکت، سطل زباله، زمین بازی ویژه کودکان و زمین ویژه نصب ست‌های ورزشی بدنسازی در مجموع 182 متر مربع از دیگر امکانات این بوستان است.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: با ترکیب نور و آب و گردش آن در اجرای آبنمای خاص این بوستان که به نشانه هشت سال دفاع مقدس، پس از نصب درگاه آبنمای مذکور، هشت سکوی آب نور در آن  ایجاد گردیده است و نور پردازی آن با چراغ‌های الوان به خصوص در شب  به زیبایی این بوستان محله‌ای افزاید که این بوستان همزمان با 22 بهمن به بهره برداری می‌رسد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بوستان ، تقاطع ، معاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار