باهنر در صحن علنی مجلس؛

رئیس مجلس رابط شورای عالی امنیت ملی نیست/ ظریف بعد از 22 بهمن به مجلس می‌آید

نایب رئیس دوم مجلس گفت: رئیس مجلس رابط بین شورای عالی امنیت ملی و مجلس نیست، بلکه براساس قانون اساسی در این شورا حضور دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در تذکر شفاهی در صحن علنی امروز مجلس اظهار داشت: می‌خواهم درباره اظهارات وزیر خارجه تذکر دهم، وزیر امور خارجه مدعی است که تمام جزئیات مذاکرات ژنو را به رئیس مجلس گفته است و اگر رئیس مجلس مصلحت بداند آن‌ها را به نمایندگان می‌گوید.  
 
وی افزود: حال آنکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: مردم باید نظارت بر روند مذاکرات داشته باشند از این رو نمایندگان باید به طریق اولی دینشان را ادا کنند.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد ما انتظارمان این است که در ایام دهه فجر هیئت رئیسه مجلس مشخص کند که آیا شرکت رئیس مجلس در شورای عالی امنیت ملی به عنوان عضو است یا به عنوان رابطی که باید توضیحاتی را به مجلس ارائه دهد.  
 
جعفری اضافه کرد: انتظار داریم که این مسئله را مورد بررسی قرار دهید و براساس فرموده مقام معظم رهبری که انتقاد باید منصفانه باشد مقتضی است که هیئت رئیسه در این باره توضیح دهد. 
 
محمدرضا باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: عضویت‌ها به شخص حقیقی بر می‌گردد، رئیس مجلس زمانی که در صحن علنی مجلس حضور ندارد نایب رئیس تمامی اختیارات رئیس را برعهده می‌گیرد بدون اینکه چیزی تفویض شود.  
 
وی افزود: اما در جاهایی که رئیس مجلس عضو است، در آنجا دیگر شخص خودش عضو است و اگر آقای دکتر لاربجانی زمانی در جلسه شورای امنیت ملی شرکت نکردند نمی‌توانند نایب رئیس خود را به آن جلسه بفرستند.  
 
باهنر تاکید کرد: براین اساس کسی که رئیس مجلس می‌شود در شورای عالی امنیت ملی رابط نیست بلکه اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی براساس قانون اساسی دارد، رئیس مجلس نیز به عنوان یکی از اعضا در آنجا حضور می‌یابد.  
 
نایب رئیس دوم مجلس گفت: پس از ایام ۲۲ بهمن حتما آقای ظریف در جلسه مجلس حضور می‌یابند و توضیحاتی را درباره مذاکرات ژنو ارائه خواهند داد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نایب ، رئیس ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار