نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجازه ورود کالاهای خارجی غیرضروری به کشور را ندهند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشوری که بسیاری از کالاهای مورد نیازش تولید می‌شود نباید کالای بی‌کیفیت وارد شود.
سید سعید زمانیان افزود: اگر کالاهای داخلی اشکال و ایرادی دارد علل به وجود آمدن ایرادات باید رفع شود.
وی با اشاره به اینکه می توان با فعال کردن مکانیزم رقابت سالم در بازار اقتصاد قیمت را کاهش و کیفیت را افزایش داد گفت: در کشور کالاهای متنوعی تولید می‌شود، بنابراین در صورت به وجود آوردن رقابت سالم می‌توان کیفیت تولید را افزایش و قیمت‌ها را معتدل کرد، این در حالی است که با باز کردن دروازه‌های ورودی کشور و آزاد گذاشتن واردات کالای بی‌کیفیت خارجی، بر سر تولید کوبیده شده است.
زمانیان افزایش کیفیت تولیدات داخلی را در گرو تقویت استاندارد تولیدات و افزایش نقش دستگاه‌های نظارتی دانست و افزود: حسابداران، حسابرسان و ذی‌حسابان نباید فاکتورهای خرید خارجی دستگاه‌ها و ارگان‌ها را بپذیرند.
وی تصریح کرد: وقتی به تولیدکننده کمک نشود و جلوی واردات کالای بی‌کیفیت و بنجل گرفته نشود، بی شک تولیدکنندگان و صنعتگران زحمت مضاعفی برای تولید کالای مطلوب می‌کشند.
این عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 خاطرنشان کرد: اگر همه مسئولان و فعالان اقتصادی دست به دست هم دهند تا از تولید حمایت شود، سال آینده به صادرکننده بسیاری از کالاهای باکیفیت داخلی تبدیل می‌شویم./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.