رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از انهدام 334 آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار مویدی صبح امروز در همایش تخصصی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهان انتظامی استان های سراسر کشور با بیان اینکه از ابتدای سال جاری 430 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده اظهار داشت: میزان کشفیات در سال جاری افزایش 15 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: 77 درصد مواد مخدر مکشوفه در استان‌های مرزی و حاشیه مرزها کشف شده که با انسداد و مهار کردن مرزهای کشور اقدام به دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر شده است.
 
وی ادامه داد: در این رابطه بیش از 110 درگیری مسلحانه با قاچاقچیان انجام شده که 65 نفر از قاچاقچیان کشته شدند.
 
مویدی با اشاره به انهدام 334 آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی در کشور اظهار داشت: در حوزه کشفیات مواد مخدر رشد 60 درصدی را در کشور داشتیم.
 
وی با اشاره به عدم سازماندهی پیش سازها در داخل کشور افزود: متاسفانه عدم سازماندهی پیش سازها در داخل کشور به یک معضل تبدیل شده که می‌بایست در این راستا اهتمام ویژه ای اندیشیده شود.
 
مویدی با اشاره به تکثیر سگ‌های موادیاب در کشور تصریح کرد: امروز ایران به قطب آموزش سگ های موادیاب تبدیل شده که این مرکز می‌تواند سگ های موادیاب، زنده یاب و مرده یاب را تکثیر کند که با وجود تحریم‌ها در حال حاضر تنها کشور تکثیرکننده سگ های مواد یاب در منطقه هستیم.

وی افزود: پلیس تنها مرکز آنالیز مواد مخدر کشور را دارد که 50 درصد استان‌ها از سال گذشته این اقدام را انجام دادند.
 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: در سال جاری با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی مرزی 500 نفر از نیروهای مرزبانی آموزش دیدند که امیدواریم سال آینده بیشتر شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انهدام ، مواد مخدر ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار