نشست رؤسای دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد سراسر کشور به منظور بررسی مشکلات حوزه پرستاری برگزار شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب­دا در این نشست که در سالن اجتماعات امام جواد (ع) وزارت بهداشت و با حضور معاون پرستاری برگزار شد بررسی لزوم یا عدم لزوم تغییر سیاست های پذیرش دانشجو، تنظیم ظرفیت های جدید و تعدیل ظرفیت های ورودی برادران و خواهران پرستاری و لزوم یا عدم لزوم پذیرش کارشناسی ارشد به عنوان عضو هیأت علمی، بازنگری برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری و منطقه بندی کشوری متناسب به منظور ارتباط سازمان یافته تر با دانشکده های پرستاری و مامایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بنا بر این گزارش در این نشست همچنین میزگردی پیرامون مأموریت های معاونت پرستاری با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از استادان دانشگاه و پیشکسوتان حوزه پرستاری همچون دکتر مداح، دکتر چراغی، دکتر عباس زاده، دکتر طالقانی و دکتر شریف برگزار شد.

تشکیل کارگروه هایی به صورت قطب کشوری و گزارش نمایندگان کارگروه ها و قرائت بیانیه پایانی بخش دیگری از برنامه های نشست بود.

گفتنی است: در این نشست اهداف هشتگانه معاونت پرستاری در دوره جدید مدیریت این معاونت چنین اعلام شد: چاره اندیشی برای رفع کمبود نیروی پرستار در کوتاه مدت و بلند مدت، برنامه ریزی برای متناسب سازی آموزش بالینی، برنامه ریزی برای بهبود مستمر خدمات مراقبت پرستاری، اهتمام به نظارت بر مراقبت  و پرستاری بخش خصوصی و غیردولتی علاوه بر بخش دولتی، اهتمام به بستر سازی برای استفاده از فن آوری های روز در حرفه پرستاری، رسیدگی به کارکنان خدوم پرستاری در ابعاد معیشتی، فرهنگی و اجتماعی، اهتمام جدی به اخلاق حرفه ای و مراقبت های معنوی و تشکیل شورای عالی پرستاری جهت سیاستگزاری و نظارت بر اجرای استانداردها.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.