چرا باید وزارت امور خارجه با تحریک سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیئت کار‌شناسی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی جهت توسعه توان موشکی جلوگیری نماید؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ 22 نماینده مجلس در مورد علت عدم حمایت از پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از سفر هیئت‌های کار‌شناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طرح سوال کردند.  
 
براین اساس، در شرح سوال نمایندگان از وزیر امور خارجه آمده است؛ مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش می‌فرمایند: "آمریکایی‌ها در برخی از اظهارات و لفاظی‌هایشان می‌گویند ما دوست ملت ایرانیم دروغ می‌گویند، در خلال کار‌هایشان می‌شود فهمید ایران را تهدید می‌کنند آن وقت توقع دارند که جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی خود بکاهد، این خنده آور نیست؟ این سخره نیست؟ در عین اینکه تهدید می‌کنند در عین حال می‌کویند شما دقت دفاعی‌تان را کم کنید، مسئولین گوناگون و بخش‌های مختلف نیروهای مسلح به توفیق الهی روز به روز بر قدرت دفاعی خودشان خواهند افزود.  
 
توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را عاجز کرده و مسئولان اجرایی کشور نباید نگران تهدیدهای آن‌ها باشند چرا که دولت آمریکا امروز ضعیف‌تر از آن است که ایران را تهدید کند و به لطف خداوند متعال و رشادت شهیدانی چون تهرانی مقدم‌ها و رزمندگان گمنامی که در عرصه علمی_ دفاعی در حال فعالیت هستند جمهوری اسلامی توانسته با توان نیروهای مسلح تهدیدهای نظامی را از خود دور نماید و مسئولان استکبار جهانی هم خوب می‌دانند که فقط در کلام جسارت تهدید ایران اسلامی را دارند و در خصوص بروز غلطی از سوی آن‌ها منافعشان در جهان مورد هدف قرار خواهد گرفت.  
 
حال چرا باید وزارت امور خارجه با تحریک سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیئت کار‌شناسی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی جهت توسعه توان موشکی جلوگیری نماید؟  
 
اضافه می‌شود اسامی نمایندگان امضاء کننده این طرح به شرح زیر است:  
 
۱-جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد

۲-اسماعیل کوثری نماینده تهران

۳-روح الله حسینیان نماینده تهران

۴-بهرام بیرانوند نماینده بروجرد

۵-محمدصالح جوکار نماینده یزد

۶-محمد اسماعیلی نماینده زنجان

۷-محمدحسن آصفری نماینده اراک 

۸-سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین

۹-محمدرضا آشتیانی نماینده قم 

۱۰-مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران

۱۱-سیدمحمود نقویان نماینده تهران

۱۲-عبدالله سامری نماینده خرمشهر 

۱۳-شکر خدا موسوی نماینده اهواز

۱۴-ابراهیم‌ آقامحمدی نماینده خرم آباد

۱۵-علیرضا زاکانی نماینده تهران

۱۶-علی علی لو نماینده شبستر

۱۷-علیرضا سلیمی نماینده محلات

۱۸-حبیب آقاجری نماینده بندر ماهشهر 

۱۹-عبدالله تمیمی نماینده شادگان

۲۰-حسین طلا نماینده تهران 

۲۱-شهروز افخمی نماینده ملکان

۲۲-سیدحسین ذوالانوار نماینده شیراز  
 
اضافه می‌شود امضاء کنندگان این طرح در اجرای ماده ۱۹۳ آئین نامه داخلی از هیئت رئیسه مجلس خواستار شدند سوال مربوطه برای بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، امور ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار