حصاركشي طرح ملي ذخيره گاه جنگلي چهار طاق شهرستان كيار به طول 8 كيلومتر اصلاح و مرمت شد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كيار گفت: محدوده حصاركشي طرح ملي ذخيره گاه جنگلي چهار طاق شهرستان كيار به طول 8 كيلومتر با تعويض پايه هاي شكسته و نصب سيم خاردار اصلاح و مرمت شد.
علي حسين اميني، مساحت اين ذخيره گاه را410 هكتار اعلام كرد و گفت: گونه هاي موجود نادر در اين ذخيره گاه شامل ارس، زبان گنجشك، محلب و بنه است.
وي اظهار داشت: اين ذخيره گاه از سال 1362 مورد حصاركشي و قرق قرار گرفته است و در سال جاري نيز با مشاركت مردم و تامين نهاده از طرف اداره منابع طبيعي شهرستان كيار اصلاح و مرمت گرديد.
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان كيار، هدف از اين حصار كشي را افزايش ضريب حفاظتي آن منطقه با توجه به كمبود نيروي انساني و نيز جلوگيري از ورود غير مجاز دام و احشام در محدوده طرح اعلام كرد.
رئيس اداره فني جنگلداري و جنگلكاري اداره كل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری نيز گفت: طراحي شبكه آتش بر جهت جلوگيري از حريق عمدي و سهوي از جمله مهمترين اقدامات حفاظتي در اين ذخيره گاه محسوب مي شود.
شهرام جزایری افزود: هم اكنون تعداد 10 ذخيره گاه جنگلي با مساحتي بالغ بر 1500 هكتار در استان چهارمحال و بختیاری شامل: ذخيره گاه هاي جنگلي نازي و پهنوس در شهرستان كوهرنگ به مساحت 26 و 75 هكتار و چهارطاق در شهرستان كيار 410 هكتار و فرخور در شهرستان اردل به مساحت 400 هكتار است.
وی اظهار داشت: ذخيره گاه مسن در شهرستان لردگان به مساحت 1 هكتار و شمس آباد در شهرستان بروجن به مساحت 400 هكتار، چليچه در شهرستان فارسان 19 هكتار و ذخيره گاه هاي وانان و ارجنك در شهرستان شهركرد به مساحت 74 و 88 هكتار از جمله ذخيره گاه هاي اين استان مي باشند.
جزایری گفت: اين ذخيره گاه ها به منظور حفظ و نگهداري از گونه هاي نادر و در حال انقراض ايجاد شده است./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.