روزنامه استاندارد اتریش عنوان کرد 80 تروریست تبعه این کشور در درگیری‌های سوریه حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اتریشی "در استاندارد" به نقل از منابع آگاه وابسته به دفتر مبارزه با تروریسم اتریش نوشته است :80 تبعه اتریش که اصلیت آن‌ها چچنی، بوسنیایی، ترکیه‌ای و دیگر کشورهای عربی است از طریق مرزهای ترکیه برای جنگیدن در کنار گروه های مسلح سوریه به شمال سوریه  رفته‌اند.

این منابع همچنین بیان کردند: ده‌ها نفر از تروریستها  در سوریه در درگیری‌های با ارتش سوریه  در مناطق شمالی سوریه کشته شده اند.

منابع اتریشی از بازگشت تعدادی از این تروریست‌ها به داخل این کشور و بازجویی مسئولان امنیتی از آن‌ها و نامشخص بودن سرنوشت تعداد دیگر ،که گمان می رود در درگیری های گروه‌های تروریستی با یکدیگر حضور دارند، خبر دادند.

وزارت کشور اتریش درباره بازگشت تروریست‌ها از سوریه به اتریش هشدار داده است و آن را باری خطرناک و سنگین بر دوش جامعه اتریش دانسته است.

این رسانه اتریشی می افزاید: اتریش امکان نظارت بر مرزهای باز میان کشورهای اروپایی برای مقابله با ورود افراد و تروریست ها از کشورهای اروپایی به خصوص چچن،قفقاز و بوسنی و هرزگوین به وین و سپس به سوریه را بررسی می کند به ویژه که اطلاعاتی درباره مرکز‌های مخفی در وین ،پایتخت این کشور، وجود دارد.

در استاندارد در ادامه نوشت: حمایت بی اندازه مقامات آل سعود از تروریست‌ها و گروه های افراطی در سوریه و با گذشت 3 سال از بحران آن‌ها را با چالش های نظامی و سیاسی مواجه کرده است به ویژه که اخیرا توافق بین المللی درباره سوریه و توافق هسته ای میان ایران و 5 به علاوه یک به دست آمده است و اختلاف نظرها میان ریاض و دولت آمریکا بالا گرفته است.

این رسانه همچنین نوشت: آل‌سعود یکی از بازندگان احتمالی وضع کنونی است و نگران کاهش نفوذ خود در منطقه به ویژه در سوریه و عراق است و از همین رو به مشکلات امنیتی و حمایت از تروریسم در لبنان،سوریه و عراق برای اثبات وجود خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار